Citat:
Ursprungligen postat av smoking05
Jag förstår man blir frustrerad När vi missar. Att hästar galopperar händer och kommer hända igen storfavoriter eller inte! Generellt tycker jag utan att peka ut nån speciell person att det är rätt mycket gnäll på dom som tippar. Man får privata Pm hur man ska lägga upp det osv. Om man ska spika största favoriten eller inte bestämmer jag personligen först efter värmningar och info . Om jag ska spela V64 eller inte avgör jag oftast efter jag bestämt hur jag ska lägga upp systemet. Att folk köper andelar fast man skrivit slutsåld och tagit bort länken är inte mycket att göra åt då det inte finns någon stäng knapp utom att lämna in eller sälja slut. Spikar man inte största favoriten och den brak vinner är det någon som gnäller om det också  Vet inte hur det är för andra men själv har jag fru, två barn och man tjänar ju inga pengar på att lägga ut andelar heller samt att man har andra saker som är viktigare än om det råkar bli 22 andelar sålda fast man skrivit 20. Finns ju så många som lägger ut andelar att de måste ju vara bättre köpa andelar av någon man tycker gör rätt eller lägga ut andelar själv kanske än att reta sig och gnälla! Bara några tankar från min sida  Och jag kommer nog fortsätta tippa på samma sätt som tidigare sen är det ju valfritt vara med eller inte Med vänlig hälsning,
|
Då jag inte skickar PM - vad jag vet i alla fall - om hur man ska lägga upp det kan det inte vara mig du menar om att vara kritisk. Jag kan gnälla mycket på min egen "otur" på forumet. Ett sätt att spy av sig och sen går jag vidare

I lördags när jag var nära så blev det bara som det blev och det var inte mer med det! Vill bara försäkra mig om att du inte menar mig för då kan du skriva det.
Jag är rak i min kommunikation och försöker få folk att tänka till ett extra varv varför man spelar på ett visst sätt. En del kan ta det bra, andra inte alls. Men jag tror att ska man utvecklas som människa så behöver man vara lite lyhörd samt att vara lite självkritisk. Jag funderar ju själv på om jag värderar kusken lite för lite ibland på spikar. Hela tiden tror jag det är bra att fundera på om man kan utveckla sina system på ett eller annat sätt.
En evig diskussion är ju detta om att spela V6 eller V64 och jag menar på att i 99 fall av 100 så är det V6 som är det bästa. Andra kan komma fram till en annan slutsats och det är helt okej.
Att folk gnäller på en spelläggare rent generellt tycker jag är fel. Dock bör man som spelläggare inte ändra på det som man skrivit åtminstone. För skriver nån spik på en 12%-are som jag gillar (och den nu inte värmer som nr 5 i avd 2 på Jägers i dag) så skulle jag bli helt snetiltad om jag ser att när systemet lämnats in så är det spik på omgångens största till 65%.
Jag kan köpa en halv gris i en säck men jag vill veta något om uppbyggnaden - om jag inte litar blint på den som gör andelarna. Jag har dock köpt andelar ibland när det är jackpott utan att studera något alls i hur tankarna går hos spelläggaren. Senast när det blev sju rätt (för mig) på V75 så hade jag köpt några andelar, men direkt efter studerade jag lappen och undrade vad jag hade gjort. Strecklistan uppifrån och ned i samtliga lopp med spik på stora favoriter etc. Fanns inte mycket potential där. Nu gav det lite återbäring men det är inte sådana slantar jag siktar på i de stora poolspelen. V4 etc är andra saker.
De flesta av oss som spelar mycket blir mest frustrerade på oss själva. Det är min erfarenhet. Det tar mycket på psyket att ha en dålig period och "spela för andras pengar". Jag försöker att inte bry mig om just den biten men det är klart att man vill leverera. De fåtal som gnäller efter att loppen är körda för att man inte vann har jag dock inte mycket till övers för, men det kan inte vara speciellt många?
När det gäller antalet andelar så är det som skribenten ovan nämner. Utgå från 50 andelar och sen sätter du andelspriset efter det. Istället för 100 kronor och "15 andelar" så har du 50 andelar och sätter 30 kronor stycket. Det ökar också möjligheten för den som enbart vill ha 1/25 eller 1/50 del att plocka det. Du riskerar inte heller att någon får en mindre andel än den har trott när den tagit t ex 1/15 men sen står där med 1/25. Jag undrar vilka fördelar som väger över för att begränsa det till färre andelar än 50? Jag ser två små fördelar med det men de är så små och väger så tunt i förhållande till det andra.
Tror jag fick med det mesta här