Citat:
Ursprungligen postat av smoking05
Är inte dig jag syftar på Amarilde minns inte ens namnet nån som skrev dom skulle inte vara med om jag inte slutade spela V6 när det var Jackpot och vice versa. Vad gäller Andelspriset kan det visst vara bättre att lägga ett system på 50 andelar som ni föreslår. Efter att fått in V75 som gav över en miljon med Järvsöfaks och Victory Tilly som båda vann som mega favoriter har jag slutat säga att de inte kan bli bra utdelning trots att man spikar stora favoriter... Dock kanske det smartaste är att inte lägga ut något alls som prel rad så har man inte lovat någon och ingen behöver bli besviken över ev ändringar osv. Ibland kan jag bara känna mig styrd av alla regler , summor att förhålla sig till osv när man spelar Andels spel
Och så länge man har folk som köper ens andelar tar jag det som ett tecken på att man gör något rätt och kan fortsätta på den inslagna linjen, även om man såklart ska
Ta till sig både tips och kritik. Alla är vi olika och själv köper jag helt enkelt inte eller lägger upp ett eget om det jag ser inte känns bra. Och att tex spika andrahandare för att dom är det varje omgång är ingenting för mig . Jag vill spika den eller de hästar jag tror på i förhållande till spelprocenten. Önskar alla en trevlig kväll och vill betona att mitt förra inlägg inte var riktad till någon speciell . Med vänlig hälsning, Smoking
|
Absolut går det att spika de största. Min uppfattning är dock att en del som gör det sen målar övriga lopp efter strecklistan också och har x antal procent av raderna som ger både dåligt och underbetalt.
Tror det finns omgångar där de tre största och då pratar vi runt 50-70% på minst två av dessa som vunnit och det blir likväl miljonutdelning. Sen betyder det inte per automatik att hög utdelning är värde och låg utdelning utan värde. Dock tenderar det oftare att finnas värde på skrällar än favoriter.
Spikar man de största måste man ju rata de stora i övriga typ - samt strecka nedifrån. T ex alla under 5% i något lopp och alla under 10% i något lopp. Då kan det ge riktigt bra ändå. Så jag håller helt med dig att det gäller att leta upp de som har hög vinstchans samtidigt som man behöver få in värdet och skrällarna någonstans dessutom. Sen finns det ju guldkorn överallt, speciellt på de som är andrahandare! Så jag tror faktiskt att det kan vara en bra idé att börja leta spikförslag där. Själv föll jag på det i lördags (letade dock inte andrahandare - "bara" blev så) när favoriten vann med Björn. Men favoriter generellt runt 50-60% tror jag inte vinner i närheten lika ofta som en andrahandare på 15-20% vad gäller förhållandet mellan segerchans och streckprocent.
Kämpa på! Viktiga enligt mig är att man har en tanke bakom det hela - sen behöver det inte alltid vara den bästa. Samt att man är tydlig på om man är påläst eller inte och om man har tankar åt ett eller annat håll.
Trodde inte du menade mig... men man vet ju aldrig, då jag skriver mycket och "kritiserar" en del tänk vad gäller hur man spelar så optimalt som möjligt. Så ibland kan jag nog bli feltolkad, men det med PM stämde inte in på mig även om jag skriver en del PM men av andra anledningar