Ämne: V86 - 6 nov
Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-06, 22:58   #90
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Välj med sunt förnuft vilka favoriter du vill betala för och vilka du inte vill betala för. T ex lämnar jag nr 4 i sista på sex hästar samt spikar jag mot nr 4 i sjätte. Även Joe Martini lämnades utanför på fyra streck. Jag tror det är rätt melodi till framgång - men det är så klart surt när man missar 200K för att man spikade mot Giant Shadow men jag kommer få betalt mångdubbelt en annan dag så...

Folk som måste ha med favoriterna i alla lopp för att man inte vill åka. De har inte lärt sig att förlora. Det krävs mycket förluster för att kunna hantera det psykologiskt. Sen blir du en vinnare!
Instämmer helt med detta. Har man t.ex. spikar på 40% och 50% samt ett tråkigt lås på typ 3 hästar runt 22% så kan man ju med framgång plocka bort många av favoriterna i övriga avdelningar då dessa blir riktiga "röv-vinnare" med jackpottrader m.m. Viktigt att förstå hur ens rader ser ut med hänsyn till procenten på spikar o lås osv.

Spikar jag istället en häst runt 8-10% så har jag sällan något emot att ha med favoriterna i övriga avdelningar. Spelar dock alltid reducerat så man kan se till att man inte betalar för skitrader.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat