Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-07, 09:44   #5
valo
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5156
Standard

På gång med systemet. Hösttrav och med gårdagens V86:a i färskt minne (spelade inte)
är det intressant att gå ifrån "mainstream-tänkandet". Enl. mig själva kryddan i spelet.

Avd 1: Har blivit ett tvåhästarslopp och har redan sett flera lås på dessa. Jag spikar nog mig ur och väljer Burning Man som såg fin ut senast. Man At Work vann pliktskyldigast i sitt senaste - har spåret utanför och går nog inte för ledning. Luringen är Grandfather Bill,
- har ju krossat hästar som idag är i silver, t.ex. Pastor Power. Form dock lite dunkel.
Avd 2: Fighter Mearas är en klasshäst med hög kapacitet. Tror den springer ifrån dom men en del galopper oroar. Lugn start förmodligen för att undvika en sån. Mellby Hoffa körs nog till ledning. Kontio trivs där. Kan innerspåret spöka lite? Ska visst regna en del i helgen. Få se hur jag gör.
Avd 3: Milligans favorit på strecken. Tog sista matlappen senast och såg inte ut som den brukar. Inget hände på upploppet. Hade spikat Elian Web på form och det var nära där. Stor skillnad mellan den och Milligans beskedliga insats. Tror på skräll här och intressanta i det sammanhanget är Nappa Scar, ett lopp i kroppen och varför inte Dreammoko som är jämn och säker och väntar på en fullträff. Svagt guldlopp!! Tunnelseende redan.
Avd 4: Här kommer jag att spika Miss Silver. Har varit struken men tycks OK igen och då är den kanske bästa hästen...Oroande är att den är ovan vid voltstart och spår 4 kan vara lurigt. En chansspik därav får man väl säga.
Avd 5: Här skippar jag snackisen nr 2 och går nog på tre hästar; Hurricane River, Istanbul Boko och Eldorado Mearas. Den sistnämnde höll ifrån sig Illuminati senast och vi vet hur den kusen har gått på sistone... 1% är förvånande för att inte säga konstigt. ! Johan har vunnit förr från läget. Det här kallar jag ett höstlopp, - dags för bakspåren alltså.
Avd 6: Här är mitt lås; Whipped Eggs och Vikings Preacher. En inte alltför vågad gissning är att Erik kör följa John med Örjan...
Avd 7: Läge för alla men jag tror mycket på Linus Boy.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat