Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-08, 13:55   #17
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ceezy Visa inlägg
Jag har insett att jag blir alldeles för påverkad utav skor. Hur stor skillnad gör det. Kan det även göra så att hästen faktiskt blir bättre med skor ? Nr 9 lopp 3 enda anledningen jag tog bort den var pga skor på.

Största anledningen till att jag spikade björn från spår 12 förra helgen var pga att det var första gången barfota.

Någonstans har jag fått för mig att skor på väger negativt gentemot bästa prestation, men både igår och idag har hästar som tagit på sig skor vunnit och inte presterat sämre än utan skor.

"Lurar" mig själv hahah

Aja, snart är det obligatorisk att alla ska ha skor så slipper tänka på det ett tag
Det gäller att försöka ( om det går ) kolla upp hur stor skillnaden varit för aktuell häst tidigare. Finns ju exempel där dubbelmiljonärer sprungit in mer än 90% av sina prispengar med barfotabalans och aldrig varit nära att vinna med någon sko på.

Men det är VÄLDIGT individuellt. Jag försöker helst hitta bfro, bike mm FFG och helst på överraskningar. När det är för första gången eller första gången på länge går det att tänka sig en förbättrad prestation.

Omvänt gillar jag inte alls bfro ffg på favoriter. Det tar jag som en garderingssignal eftersom det förvånande ofta blir "för bra" och slutar med galopp. Favoriter ska helst gå med utr+balans som de gått i de prestationer som gjort dem till favorit.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat