Citat:
Ursprungligen postat av Daniló
Hur tänker folk kring West Ham - Fulham? några idé?
|
Fulham åker på sin första förlust för sässongen här.
West Ham är på uppgång efter den fina förra veckan med vinster mot Stoke borta (Ligacup) samt derbyseger mot Spurs (PL). Formen pekar uppåt, håll ett öga på Obinna till exempel, som har tillfört en ny dimension i West Hams anfallspel. Första PL målet kan mycket väl komma imorgon för hans del!
Fulham har otroligt svårt att göra mål utan vare sig Zamora eller nya stjärnskottet Dembele. Det blir en målsnål match tror jag. Fulhams kan iofs. ta ett X, den risken finns ju absolut, Mark Hughes verkar ha haft en mycket positiv effekt på truppen.
West Ham är bättre än tabellen visar, och man har en enligt mig lysande manager i Avram Grant. Backlinjen ser mycket bättre ut nu när Grant insett att Tomkins inte är en startspelare denna sässongen, portugisen Da Costa är ett mycket bättre val brevid Upson. Stora frågetecken på vänsterbackspositionen i West Ham dock, men Gabiddon har gjort ett godkännt jobb.
Bra spikvärde på West Ham enligt mig, 48% just nu, men när det gäller the Hammers så kan det gå hur som helst! Spika på egen risk med andra ord. Min kännsla är dock att West Ham vinner med 2-0 eller kanske 2-1.
Ska även tillägga att jag är West Ham supporter så ta min analys med en näve salt