Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-23, 13:34   #57
mackpeter
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Förstår inte riktigt syftet med att försöka få 7 rätt så ofta som möjligt? Är det att förblöda långsamt? Dvs att man ibland vinner en liten slant så man får känslan att vinna men att man garanterat torskar i längden.
På Handelshögskolan en gång i tiden fick man lära sig att fokusera på ETT MÅL. Alla åtgärder skulle bidra till att uppfylla detta mål. Det vore jätteintressant, att forumet i en tråd tar upp detta ämne. Vad har du för målsättning med ditt spel? Här finns många människor, som har råd att göra vad dom vill. De tycker det är en trevlig förströelse att följa V75-tävlingarna och ha en 150 kronors kupong i handen. För dem är det viktigare att ha vinnaren än att ha den moraliske vinnaren på kupongen oavsett värdet.

Jag upprepar - med tanke på "att förblöda långsamt". Har du uppnått ditt mål - eller "förblöder du snabbt eller blivit stenrik på spelet".

Förra året spelade vi bolagssystemet 52 veckor x 1500:-, totalt under 78000:-. De sammanlagda utbetalningarna blev 125000:-. Dvs 47000:- nettovinst (4700:-/andel). Systemet säljs i tiondelar. Varje vecka säljs 25-35 andelar. I genomsnitt säljs tre hela system, som gav nettovinsten 141000 kronor. Alla system redovisades här på sharps och varje lopp motiverades. Här har kommit mycket spe och hån av typ ditt. Men andelsköparna är nöjda och köper igen och igen..........

Bolagssystemet inlämnas och börjar säljas på lördag förmiddag. Många prenumererar varje vecka på andelar.

Fram till första start kan det hända mycket med väder, strykningar, värmningar osv. Jag följer detta noggrant och lämnar in ett privat eget system strax före 16.20. Det blir vanligtvis ett helt annat system än det jag konstruerade tidigare.

De flesta "torskar i längden". Så måste det bli efter avdrag av ca 25 % av varje satsad krona. Lycka till med ditt systemupplägg. Vore trevligt att se hur du lagt upp det, så att man kan få lära sig något.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+12), AmaerildeRimfrost (+7), Fulsprit (+10), Frasse77 (+10), znipstern (+5)

Senast redigerad av mackpeter den 2019-11-23 klockan 13:37.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat