Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-23, 17:06   #8
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag ser det som att man prövar sig fram och testar vad man kan ta betalt för. Det är en smått absurd uppfattning idag att en del saker bara ska vara gratis, medan man tar för givet att annat skall man betala för. Det är ju inte så att servrar, kablar och el är gratis.

Jag skulle definitivt önska att fler podmakare tänkte i termer av hur man skall göra en så bra pod att man kan ta betalt för den, istället för bara att göra en pod.

Om det här lyckas eller ej vet jag inte, men jag ser inte det som konstigare än att man betalar för sin Aftonbladet eller Expressen.
Visst kan man testa sig fram, men du måste hålla med om att det är konstigt att testa det här av alla ställen. Att ta betalt för en sändning som redan är delvis reklam och drar in spelare till det de faktiskt tjänar pengar på. Och sätta en enorm tröskel för att få in nya lyssnare, och förmodligen tappa de allra flesta man redan har.

Jag kan ha fel, men min övertygelse är att det är ett genomkorkat beslut att testa det i det här fallet. Att istället plocka in någon sponsor som man nämner i sändningen vore ju den givna vägen att gå.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat