Visa ett inlägg
Gammal 2019-11-24, 15:36   #19
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur smala tror du inte de som började mina olika saker var? En liten krets börjar det oftast med och sen växer det ifall du är duktig och folk gillar det du gör. Pewdiepie som ett exempel hade inte en miljon följare när han startade!

Basshunter tog inte betalt för sin låt "Boten Anna" när han släppte den på nätet och skickade en länk till sin polare (eller exakt hur det gick till). Men vips spred sig det hela och han blev stor.

Möjligt att travpoddar aldrig kan bli stora. Men jag tror det isf snarare beror på att man ska betalt för sin sak när det är en reklam för ombudsspel.
Hur många lyssnare har de? 2000 i veckan? 3000? Jag vet inte, men potentialen att hitta väldigt många fler lyssnare är ju inte stor på den svenska travmarknaden. Jag tycker man skall sätta värde på sitt arbete.

Chansen att det här lyckas är inte stor, men jag gillar tanken att det finns någon som tänker i termer av att ta betalt för sitt arbete. Om det istället leder till att folk köper andelar i sömmersketipsen på Coop Stormarknad, så är ingen gladare än jag.