Här har vi ett spel jag nästan är beredd att gå upp över mitt maxbet på försäsongen på.. Spännande derby i Kanada, Edmonton v Calgary och det lär bli fullt ös.
2 lag som gått kanon på försäsongen, Calgary vunnit 6 raka och Edmonton har fina 4-1. Dem har åxå snittat 3.50 (Calgary) och 4 (Edmonton) så det ger oss fina 7,5 mål i snitt per match.
Senast blev det 5-1 till Calgary mot en b-betonad Edmonton lineup, lita på att dem är revanchssugna dock, det är mkt prestige i dessa matcher.
Något som verkligen stått ut är deras offensiver och vi erbjuds 1.95 på över 5,5, ngt jag tycker är väldigt fint då Jeff Deslauriers och Devan Dubnyk förmodligen ska dela på sysslan i Edmonton kassen och deras backuppsättning ser mindre rutinerad ut:
Smid - Peckham
Petiot - Belle
Strudwick - Gilbert
32 spelare återstår i Edmontons trupp, ngt jag tror kommer ha positiv effekt då många spelar för sin plats och spelar "desperat" som man brukar kalla det.
Man kommer definitivt vara tända, men deras orutin kan också vara lätt att utnyttja för ett väldigt effektivt Calgary (snittar 3,5 gjort mål per match trots att man bara skjutit 25,7 skott)
Även Calgary spelar med lite desperation, skador på bl.a. Langkow och Stajan har lett till att det öppnat sig några spots till opening day, där man faktiskt också möts. Lita på att bägge lagen vill sätta sitt märke i det andra laget, och det kan bli mycket utvisningar i en sån här match, även det bra för vårat överspel.
Det enda som talar emot här är Kiprusoff i flames kassen och backarna omkring honom, men eftersom det fortfarande är "Cuts to make" så gissar jag på att det inte är topp 6 som startar.
Vi spelar 2 uts då Kiprusoff kan få starten,
Över 5,5 @ 1.95 på bet365 (2uts)