Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-12, 02:33   #68
ab5

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag kan bara tala för mig själv nu men jag hade Toddler och Manuzio som tidiga spikförslag. Manuzio har jag jagat nu och i dag var det perfekta förutsättningar. Att resterande del av Sverige sen hamnar på samma häst får jag ta bara här. Att ändra sig på en 17%-are skulle jag aldrig få för mig att göra. Toddler garderade jag dock upp då det kändes som den hade lite för mycket streck på sig och "alla" spikade den också.

Men jag håller med om att det blir masspsykos ibland. Det viktigaste är väl att inte sitta på samma spikar som de som multivarvar sina system Då kan det bli riktigt tråkigt på ensamraderna.

Mitt system ger drygt en miljon i dag i runda slängar ifall Manuzio vinner samt en av de två jag låste på i sjunde men dessvärre galopperade hela den här trion som jag gick kort på i de här två loppen. Frågan är varför man ska byta spikar om man nu tycker det är dundervärde på dessa?

Manuzio vinner det där loppet felfri utan några större problem!
Manuzio var mest ett exempel från min sida. La inget eget system idag men den hästen var min första tanke när jag öppna listorna också, så hade säkert kunnat spika den.

Försökte bara reflektera över hur de flesta stora andelslag landar på samma spikar. Bara att kolla något av de stora lagen. Just hur man ska hantera dessa typer av trendhästar är något jag försöker lista ut. Sen är frågan om utdelningen med en häst som t.ex manuzio till 17% ökar i enlighet med vad den borde när den vinner, kontra en annan streckad till 17% med inget skrik. Detta beror givetvis på vilka hästar som vinner övriga avdelningar, men känns som många har en tendens att gå på samma drag. Ibland kan nog en häst streckad till några procentenheter högre i en avdelning ge högre snittutdelning på rader tillsammans med systemets hästar i övriga avdelningar om man har många skrikhästar med. Bästa är nog o se över sina rader så man inte har alltför många trendhästar i dom. Då riskerar man nog o bli underbetald. Hur en vinnar-rad där många drag (till låg procent) vinner kan underbetalas rejält kan man erfara genom att lira V4 Australien efter oddsen. Många av de sena systemen lägger i princip samma rader. Så när en icke spelvärd häst vinner tillsammans med flera spelvärda(enligt odds) skjuter alltid värdet i höjden. Detta för att alla sena spelare ratar samma hästar osv. Det är dock givetvis mycket högre omsättning på V86 så där påverkas man inte lika mycket.

Gillade för övrigt konstruktionen på ditt system skarpt så ingen kritik alls. Köper gärna in mig igen. Hade ett liknande lås i andra avdelningen som kostade mig 7 rätt när beartime vann i lördags

Senast redigerad av ab5 den 2019-12-12 klockan 02:35.
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat