Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-12, 08:45   #69
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6370
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg

Försökte bara reflektera över hur de flesta stora andelslag landar på samma spikar. Bara att kolla något av de stora lagen. Just hur man ska hantera dessa typer av trendhästar är något jag försöker lista ut.

Sen är frågan om utdelningen med en häst som t.ex manuzio till 17% ökar i enlighet med vad den borde när den vinner, kontra en annan streckad till 17% med inget skrik. Detta beror givetvis på vilka hästar som vinner övriga avdelningar, men känns som många har en tendens att gå på samma drag.

Ibland kan nog en häst streckad till några procentenheter högre i en avdelning ge högre snittutdelning på rader tillsammans med systemets hästar i övriga avdelningar om man har många skrikhästar med. Bästa är nog o se över sina rader så man inte har alltför många trendhästar i dom. Då riskerar man nog o bli underbetald.
Just det där är anledningen till att jag försöker hålla lite koll på vad de större betaltjänsterna skriker om.

I omgångar där de går rakt ut på samma skräll så försöker jag alltid undvika att spika just det ekipaget. Att gå på ett drag från varje kan funka och händer att jag landar i, särskilt om även jag själv tror på just dessa ekipages vinstchans...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat