Testar West Wing plats till 15,50 på svs...i januari spikade jag den mot Sorbet(hade haft 6 rätt med enbart 6, gav 3000 med 1,36 favven

) , gick i dödens på S och torskade knappt på en krävande bana, förra året den här dagen så var han trea bakom ZB o OTP på en mycket krävande bana, den tredje gången han startat på något tungt, så var han tvåa bakom Sorbet...frågan är ju dock om formen räcker till, vann iofs näst senast mot lite billigare motstånd...krävande lär det ju bli imorgon...- Hästen är i riktigt bra form, men har tyvärr fått för sig att börja galoppera i sista kurvan på Solvalla... Jag vet inte riktigt varför det blivit så, men det är nästan samma ställe varje gång. Bergsåker har han däremot trivts bättre på och han har gjort bra resultat där nästan varje gång. Lång distans är en fördel och spåret är också bästa tänkbara. Som jag ser det så tar Global Trustworthy hand om ledningen och jag hoppas därför West Wing kan smita ner där bakom alternativt få dödens och vänta på att bli avlöst, för de starkare hästarna lär väl komma strax efter spetsstriden lagt sig? Oavsett så är formen som sagt inte dålig utan det handlar mest om att han ska hålla sig ifrån att galoppera. Gör han det och travar hela vägen ska han kunna vara bland de tre. Eventuellt kör vi med öppet huvudlag den här gången istället för blinkers, men vagnen blir densamma, jänkarvagn, säger Micael Broberg.