Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-14, 11:17   #46
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Inte bara spelvärde - även en annan stor betaltjänst - spikar både Global Trustworthy och Lome Brage.

GT är berättigad favorit. Senast utsattes han för ett par överfall i ledningen och hade slut på krutet sista 150 m. Höll dock farten bra ändå. Vem utmanar Örjan idag? Stallkamraten Zenit Brick körs fram i dödens och låser loppet.Går Bergh fram med starkt formförbättrade Digital Ink. Mr Golden Quick kan få loppet och spurtade magnifikt strax bakom Digital Ink senast på lång distans. Stor risk att "ingen vågar kyssa Örjan" - och han går orörd i mål.

Lome Brage kan en 23-tid. Med den farten äter han de övriga till frukost. Han är ursnabb från start och blir inte fast på innerspåret. Jag kan inget om kallblod och i de loppen skräller det ofta liksom att det brukar räcka med att strecka norskfödda. Tobbe kör ingen här.
Enligt väderprognoerna ska de bli någon plusgrad och rikligt med nederbörd i Sundsvall under lördagen. Efter alla år som tränare på Bergsåker har Robert Bergh bättre koll på hur banunderlaget blir än de flesta.
- Om jag ska tro på hur jag upplevde det förr så blir det ofta en iskaka i botten, för det är kallt på nätterna, så jag tror att brodd behövs även om det sitter några plusgrader på mätaren på dagen.

Jag mådde inte bra när Dusktodawn ströks (sårskada) Men jag jublade sedan när jag såg Lome Brages två senaste lopp, segrandes. Vilken häst, vilken form och basunerade ut på SO Norrland at det blir den nya spiken. Jag kan ju inte bara ändra mig nu, för tänk om jag gör det och hästen vinner. Då går jag ner till Nattviken och dränker mig. Hehe. Vi vet INTE än om det blir tung bana och leråker, enl yr.no ska det under eftermiddagen regna 0,1-0,8 mm. Låter inte så farligt. Möjligt att Lome Brage gjort dåliga insatser på TUNG bana. Med JOP blev hästen 2;a efter Tandkraft- innan sommaren-, men det var ULF OHLSSON som körde segraren. Inga kommentarer. Torskar LB så gå världen inte under. Man har ju spruckit tidigare och överlevt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5), Greven-plast (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat