Visa ett inlägg
Gammal 2019-12-18, 18:51   #58
oggeb

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Talar vi spelare eller hästar? håller med om att det är fallet för en spelare, men för en häst?

Hur ser den ekvationen ut?
Talar vi om en 6 år gammal häst med någorlunda stam så är det osannolikt att han aldrig mer skulle vinna om hästen får tävla på tills han är i pensionsålder.

Citat:
Snarare brukar väl hästars segeraptit att avta med att de går upp i klass och blir äldre eller gör fler starter!
Så är det givetvis. Men mitt påstående handlade inte om att hästen skulle fortsätta vara någon slags segermaskin, utan som jag skrev att de allra flesta hästar som hamnat i guld vinner någon gång med skor på hovarna. DDZ är trots allt bara 6 år och sannolikt inte slut som häst. Jag tror att han har ett gäng säsonger kvar och sannolikheten att han ska vinna mer skor någon gång under karriären bedömer jag som hög.

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Kan lite enklare smälta det snarlika påståendet att varje vinst gör att hästen kommer närmare en förlust men vad är egentligen vitsen med dylik floskelfest?

ha de gött!
Att dra fram någon statistisk relevans för att Jens eventuellt skulle spika den. För det finns inte mycket statistik förutom det faktum att Mathias snart har förlorat tillräckligt för att snart nog vinna. För statistiken säger nämligen att Mathias vinner minst 6% av sina uppsittningar och i år har har nått upp till 2%. Året är snart slut och han måste således börja vinna snart för att statistiken skall bibehållas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat