Känns som bergspets på Jeanne dArc Boko och given första häst i det loppet, kanske ett "enkelt sätt" att lösa den avdelningen...tar den till 4,35 på svs och även Staro Mary Lou till 8,50, även det på svs...gällande JdB, så fick de här kommentarerna att känna mig "ännu säkrare"...- Tanken är att han ska starta på i vinter och han fick därför en paus efter senast för att träna på lite inför vintern. Han är mycket grundjobb och känns stark, men det kanske är så att han behöver något lopp i sig innan han är helt i ordning. Det är annars en häst jag hoppas lite på framöver och han har ju också visat att han är en bra häst. Jag tror inte bilstart ska vara några problem och han borde kunna öppna helt okej med tanke på att det är en snabb häst. Om du frågar mig skulle jag dock tro att Örjan tar det lugnt från start nu när det är första starten och kanske siktar på att köra i ryggar med tanke på uppehållet, men det är helt upp till honom. Oavsett ska han inte nonchaleras. Inga ändringar - öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Roger Walmann....- Senast är inte så mycket att säga om. Han är lite halvskraj för vingen och det gick inte alls från spår ett. Spår fyra eller fem som är mitt bakom bilen är nog inga problem, men från spår ett var det ingen jätteöverraskning att han galopperade. Han hade jätteproblem i somras och är inte alls lika mycket tränad som mina andra treåringar, men har trots det visat riktigt bra kvaliteter och framförallt fin inställning. Med tanke på att han fortfarande är rätt så lugnt tagen tror jag det finns en hel del utveckling i honom och han kommer bli allt bättre med tiden. Efter galoppen senast joggade han bara med och det blev ingen direkt genomkörare för honom, men han hade inte gått något snabbare inför debuten heller och då sprang han ju rätt så fort, så det borde inte vara någon fara. Jag tror på bra insats och sedan får vi se hur långt det räcker. Öppet huvudlag och vanlig vagn, säger Björn Röcklinger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av mikaels den 2020-01-01 klockan 16:04.
|