Tankar kring avd3.
Jairo hade en straffspark senast men var ovanligt blek var dock väldigt fin i sin comeback den 6 december 2019. Joggade då runt enkelt från 3 ytter med 11.5 sista 600 han behövde då det loppet i kroppen, förvisso var motståndet rätt billigt men ännu billigare denna omgång, Jairo är en humörs häst jag har sätt honom göra något sådant lopp tidigare för att sedan vara riktigt bra. detta ser ut att vara en lämplig uppgift på pappret för honom och blir han lite spelad i procentsats vilket jag tror kan det finnas värde i att spika. Jairo har tagit det rätt lugnt efter senaste loppet, jag förstår att stallet ligger lågt med honom nu och det hade jag också gjort som tränare, han kom ju upp mot dödens senast men sedan slappnade han av för mycket och ville inte mera På Jägersro har han dock bara gjort bra lopp hittills och trots bakspår över kort distans så tror jag han kommer rätt så bra igenom samtidigt som de värsta motståndarna har fått sämre lägen (7 samt 8) klaffar det bara lite grann så har han så pass hög nivå att han bör sänka dessa alla dagar i veckan. Får se hur det ser ut fram mot start. Ibland är det just den andra starten efter uppehåll som brukar bli hästarnas svåraste uppgift, det lutar åt att Disco trots bricka 8 blir favorit
Spetsstriden står främst mellan 1-2-5-7-8 jag sätter en slant på att 1an trycker sig dit med hjälp av solfjäder effekten men tar upp och vill ha rygg trots att hästen har 5 av 6 i front så känns loppet lite väl hårt för honom, rygg lopp hade varit att föredra, Troligen först för att överta är 5 eller 7 med 1 i ryggen.
Men som sagt det är 2 dagar kvar så mycket kan ju hända fram tills dess,, detta är bara tidiga tankar..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|