Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-11, 11:28   #120
Shooter

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39745
Standard

V75-1) DDZ var en bra spik förra gången och hästen har sett bättre ut än på länge. Distanen passar bra, men jag är inne på att det inte blir lika lätt den här gången. Garderar loppet.
V75-2) Ängsborken är en skitfin häst och kan kliva på upp i klasserna. Svårt dock att veta hur bra han är. Svårt läge på sprint med tillägg och dessutom V75. Många tycker att kallblodslopp är svåra, hårdgarderar och går vidare. Jag gillar ju att gå kort och gärna hitta spikar i de här loppen. Känns osäkert vem som sitter i spets efter 500 m. Osen Prinsessa kommer nog inte dit av egen maskin, men kanske kan få överta (?). Hon har inte startat på ett tag och är lite osäker, men jag är ändå sugen på att singla.
V75-3) Kör Örjan i tid, som han gjorde förra gången, så vinner han loppet. Låter han Elian Web maska i täten så kan det bli någon annan. Stallet säger att Elian ska ta emot Proppen, men rätt så ofta släpper de om storfavoriten dundrar på direkt. Jag har varit inne på att gardera, men har inte bestämt mig ännu, dels då Elian börjar bli väl mycket streckad och dels pga. kostnadsskäl. Vid gardering kan man lika gärna ta med Zenit Brick istället för att göra som alla andra som gaddar och ta två streck.
V75-4) Westholm har tre av de mest betrodda hästarna i loppet. Om Rocky håller upp ledningen (med hjälp av Radjah ?) så kan Remarkable köras till dödens och de kan låsa loppet. Då är det bra chans för Rikard eller Jörgen. Westholm måste köra Remarkable då han äger den. Funderar på att spika Rocky.
V75-5) Klass 2, sprint och öppet lopp. Garderas.
V75-6) Indra's Secret är stor favorit och mycket talar för vinst om den går felfritt. Det är dock inte säkert och här kan det skrälla. Fame Boko blev just struken.
V75-7) Arch Lane är första strecket och har fin chans om han håller upp ledningen. Spikar jag Proppen så kan jag gardera det här loppet, annars lutar det åt ett singelstreck.

Senast redigerad av Shooter den 2020-01-11 klockan 11:30.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat