Ämne: GS75 Örebro
Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-12, 10:34   #13
HuBBaBuBBa
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Håller med Hubba om Go Around. Det var mitt drag senast han startade och jag spikade då, men hästen hade oflyt längs vägen. Gick dock en ordentlig repa mellan hästar och blev tvåa med krafter kvar. E.V.Mici är bra och Love In Vain likaså och jag instämmer, det bör stå mellan dessa.

Jag tycker det är svårt med spikar i omgången då det oftast finns några som sticker ut, så jag går nog kort i flera lopp och spikar emot favoriten i sista. Jasmin Band är ganska hygglig och lär sitta i spets tidigt, men det står tuffare hästar längre bak i fältet som jag tror kan bli svåra att stå emot.

Det är primärt tre hästar jag tror på där, Modern Love, Cikoria Frazer samt Feather Sisu. Den förstnämnda var den första tanken och då det ska laddas från både fyra och fem lär Dalborg ha goda chanser att komma igenom bra. Det lutar därför åt spik där.
Känner att man kan gå kort i vissa lopp för att det står mellan 2-3 hästar max och jag hade oxå 11 Modern Love som tänkbar spik i avslutningen som är van att gå med skor. 13 Står sämre till och gick barfota sist på v75 men nu med skor. Men 13,12,15 är väl värst emot som du säger.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat