Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-07, 14:14   #1
svelander
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 314
Standard

Leksands IF- Malmö Rehawks 7/10


Det blir ytterligare en rek i hockeyallsvenskan, hoppas jag den här gången övertygar er lite mer!

Ikväll är det Leksand mot Malmö som fallit mig i smaken. Det senaste 7 åren har Leksand och Malmö mötts i olika sammanhang. Leksand har vunnit 7 av det matcherna, två har blivit oavgjort och två har Malmö lyckats vinna.
Förra säsongen vann Leksand båda möterna varav hemmamötet blev 3-1.

Inför dagens match kommer Leksand med följande matcher bakom sig.
Premiären vanns mot Mora med 7-1
Sedan följdes den matchen upp med vinster mot Oskarshamn, Almtuna och Bofors. Det har blivit en förlust hemma mot Västerås, en match som Leksand i mina ögon lika gärna kunde ha vunnit.
Senaste matchen vann man borta mot Sundsvall med 3-7!

Skadeläget i Leksand är detsamma som innan förra matchen:
Kollar, Moe, Hanses är borta sen tidigare medans Johan Svedberg åter kommer till spel.

Motståndarna från Skåne då. Malmö spelade i förrgår en träningsmatch mot Nhl laget Columbus Blues Jackets och förlorade med 4-1. De går nu in i en tuff matchserie mot Leksand, Rögle och Växjö.
Malmö får tillbaka ett par viktiga kuggar sen förra matchen, Green och Walhberg samtidigt som Svensson är tillbaka i målet.
Malmö har inte startat säsongen som väntat men har vunnit de två senaste matcherna mot Sundsvall hockey hemma och Tingsryd borta, två nykomlingar och inte särskildt lovande spel.

Leksand hemma till 1.87 på 10Bet (det bästa oddset jag hittade) tror jag du sällan får igen. Ett sviktande Malmö med en match igår i benen gör att Leksand spelas.

Lycka till för folk som vågar rygga!

Senast redigerad av svelander den 2010-10-07 klockan 14:31.
svelander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat