Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-16, 17:51   #13
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Råttan eller Sputnik The Gambler diskuterar i sin ensamhet :-)

Kollat och ska löpa linan ut nästa gång utan Cash Out och om start oddset är t.ex. 1.22 så kan jag göra 1.56 på dom flesta vanligt förekommande utfallen och break even på övriga.
Kommer lägga tusenlappen och köra en regress för att sedan köra positiv progression.

Tänkte vissa lite, för många stats och form av lagen är tveksamma.
Inte fan bakar jag ett lag som släppt in två mål av en underdog med en till två av dom senaste fem matcherna.
Och inte heller bakar jag en favorit om jag ser att underdogen gjort fler än ett enstaka mål dom senaste fem.
Det kryllar med låga odds varianter med dessa stats/form, och fattar inte hur folk kan baka sådana favoriter.

Min Profilering bygger på att favoriten aldrig släppt in något mål eller endast enstaka enskilda mål med betoning på att vara ett enda mål som mest och att dom vunnit samtliga matcher eller eventuellt en enstaka break-even.
Sedan underdogen ska ha gjort noll mål eller ett enstaka mål som mest, med betoning på högst ett enskilt mål eller inga alls dom senaste matcherna.

Det är en solid profilering, men den räcker inte, för jag spekulerar inte med tusenlappar.
Utan måst även ta hänsyn till rankingen, desto större skillnad desto bättre.
Här är en risk och belönings bedömning, för klättrar vi uppåt i skalan så får vi högre odds, närmare 1.50 och 1.60 och klättrar vi ned i skalan får vi 1.22 eller 1.35.

Det betyder att en match odds säger mig ingenting om det är en stark spelbar favorit eller inte, utan pre-game stats/form samt ranking, vilka är huvud parametrarna.

En extra parameter är H2H jämförelsen, som visat sig användbar i jämförelse med lagens ranking och jag anar en trend med fler break-even och udda vinster till underdog som förekommande ju högre upp på skalan vi klättrar där skillnaden i ranking positioner är mindre.

Tre element som kompletterar varandra i bedömningsprocessen med lågoddsare.
Laddar upp lite bilder ikväll eller imorgon.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-01-16 klockan 17:54. Anledning: Lade till en extra kommentar
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat