Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-20, 00:18   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Utmärkt första inlägg av Piraten som brukligt

Jag plussar och lägger ut texten extra om de tre ekipage som stack ut för mig när jag gjorde min första runda med listorna tidigare idag:

5 Opalis kan en del i ljusa stunder och är en ganska hård märr i grunden. Jag tror inte att hon plockar ner ovanstående från dödens, men får hon lifta med i ryggar och det klaffar med tempot kan det gå.

Denna stack ut för mig också. Fick upp ögonen för den när jag kollade upp tyska skjutar-duon Hector Boko/Volare Gar som duellerade på V75 häromveckan. Den här är lika bra!!!

Jag gillar det jag har sett av 5 Cash Cowboy som har gett ett fint intryck i sina fyra starter. Ken Warkentin har fungerat ypperligt på Viking Kronos-dottern Enjoy My Face och den här pållen fortsätter trenden.

Hästen är snabb ut och tål tuffa öppningar, varför jag tror att Erik sänder vad som går till spets. När han körde honom på Örebro agerade han passagerare i en 11-öppning och Adielsson har självförtroendet på topp. Galoppen senast är inget jag lägger någon vikt vid då han blev rädd i en trängd situation. Jag tar istället till mig att han hittade stilen direkt efter och fullföljde bra via 12/800 i ett lopp som vanns av Surf n’Turf.
Jag vill dock tro att hästen växer ett hack i ledningen då han springer och bryter lite i loppen. I ledningen kan han tugga på och det är den typen som svarar bra på utvändig häst över upploppet, sådant är alltid positivt. Jag anser därför att det här är omgångens bästa spik.

Helt enig här, detta ska vara bästa vinstchansen i loppet och den blir troligtvis inte favorit så då är det egentligen autospik som gäller! Förutsatt att den verkar vara hyggligt iordning och att de faktiskt ska köra för att vinna och inget jävla igångstartar-upplägg här. Jag ser inte att den bommar spets om de kör för det. Vi brukar få lite info inför från Norman/Erik så vi hoppas på det även denna gång! Sänder Jorma fram till dödens billigt kanske det blir mos, men det finns många löpningsförlopp och det troligaste är väl att han får svårt att få slag på den här spetsvinnaren helt enkelt!

Stefan Persson siktar på en favorit i repris bakom 5 Aha och visst kan det gå vägen. Motståndet är dock lite tuffare och känslan är att det kan bli tufft att stå emot vissa av konkurrenterna. Räknas men är bara en av flera och han kan få ordentlig press initialt av min tipsetta.

Det här är nog min bästa spik för omgången! Taktiken är redan klar, det blir körorder precis som senast att de ska till ledning och inte släppa till någon. Jag ser ingen som luggar honom på spets eller på allvar utmanar honom i en långkörning. Senast gick han 10,7/12,2/12,7 med lite sparat i mål och är han lika bra på onsdag och det inte blir fullständig tokkörning om spetsen så kommer de aldrig ikapp honom. Han står lite hårt inne men det är väl också det enda minuset här. Och vid det här löpningsscenariot spelar det där egentligen inte in speciellt mycket.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+20), teddydead (+20)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat