Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-20, 07:48   #5
HuBBaBuBBa

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

En sak gällande Stefan Persson.
Jens spikade DITR på V75 nu på Kalmar men han nämnde inget om kusken.
Persson vann med hästen från spår 1 i volt på V75 innan Örjan vann på Jägersro från ett dåligt läge men när Stefan skulle köra nu senast från ett svårare läge än spets så gick det inte och det slutade med galopp. Inget ont om Persson och visst vinner han lopp då och då men att spika honom i dom lite större sammanhangen vill jag nog inte göra.
Men nu står 5 Aha i låg % och då är han mycket intressantare men det är ju absolut inte bästa hästen i fältet och den vann ett skitlopp sist om man ska vara ärlig. Håller ingen högt i det loppet den startade i... Zeeland Kronos (bäst barfota) och spår 8,
P. Vino från spår 9 på 1640am Jägersro... W. Paal med nån strunthäst och nåt danskt sto som blev tvåa. Skulle han däremot få spets enkelt och ingen vill köra så är det ju klart att han kan rinna undan och till den % i nuläget någon jag kommer ta med från perfekt spår och rimlig spetschans men börjar den bli uppåt 20% så kommer jag nog tänka om.

Dock kan sägas angående Persson att det kanske gör honom gott att bara köra lopp och slippa träna hästar och tänka på den pressen. Kanske blir en liten extraväxel?

Nån som är helt borttappad på strecken i avd 1 är 7 Zaira Del Ronco.. Spår lite långt ut men ingen större fara på Jägers med vinklad vinge när den är väldigt snabb ut men med en invändig strykning är den ju klar
Loppet den gjorde för 3 starter sen va ju väldigt imponerande och dundrade runt på 13,8 över medel på en något tung bana. Ute och stångas mot bra hingstar och valacker och nu bara ston. Ända minuset är för tillfället spår en aning för långt ut och att den står lite hårt inne men det gör inte så mycket för den är 1 år yngre än favoriten och jag vågar nästan lova att den kommer ha mer pengar på sig vid 6 års ålder än favoriten har nu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+10)

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-20 klockan 08:47.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat