Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-23, 10:22   #15
Piraten

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag får gåshud när jag ser PDA 2018 och även 2019 där jag tycker Readly Express gör en fantastisk insats från dödens hela vägen och blir knappt slagen. Vilken häst.

Synd att Cleangame som valack inte får delta för det hade varit kul att se honom där.
När dom ändå blandar med ston tycker jag att dom ska ändra den regeln.

Detta skrevs 2017

En av de som lyft frågan är den tidigare chefen i det franska travförbundet, Jacques Chartier.

– Jag tycker att efter att ha sett ett sådant fint lopp, så är frågan än mer aktuell än tidigare. Förut var sådant här tabu, men nu har vi en ny tid. Prix d’Amérique är kronjuvelen i vår sport med ett stort internationellt intresse. För utomstående är det nog svårt att förstå varför Aubrion du Gers inte får vara med sista söndagen i januari, säger han till Paris-Turf och fortsätter:

– Jag föreslår en ändring, men ingen revolution. Tillåt valacker i Prix d’Amérique men inte i de stora unghäst-loppen.

Om propositionerna för Prix d’Amérique ska ändras, och tillåta även valacker i loppet, kan en sådan ändring bli aktuell först till 2019 års upplaga.

Nu är det 2020 års upplaga och inget har hänt. Trötta konservativa gubbar.
Kan bara instämma till fullo. Valacker bör helt klart få delta och loppet har gått miste om flera topphästar på grund av detta.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat