Visa ett inlägg
Gammal 2020-01-26, 08:19   #284
HuBBaBuBBa
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det går inte att göra bra spel på en skitspelform. Då är det också svårt att göra bra andelsspel.

Självklart finns det folk som finner någon slags tjusning även i att spela ToppSju. Men själva konstruktionen av spelet och de begränsningar av vilka system som ens går att lämna in gör det hela till en skitspelform.

Ett av grundfelen ( bland många andra ) är att man är begränsad till att sätta ut exakt 7 hästar på de 7 placeringarna. Det innebär att det inte går att gardera på ett riktigt vettigt sätt även om du spelar med tuffa spika på någon eller några placeringar.

Att spela ToppSju är inte särskilt "sharp".
Skulle nog inte få höra det när jag blir ensam på rollerpott av mina andelsköpare


Du menar att det är utformat på fel sätt.
Gör inget för mig för det verkar ge bra betalt även om man inte sätter alla sju rätt. 2500 gav 2 rätt på 22 2or och då va det andrahandaren som vann igår.
Lyckas jag spika en idé som är streckad på 7% tex och har några kantbollar som 2-6 så spelar det ingen roll om jag får 7 rätt eller ens 6 för återbäringen blir grymt bra på 5 rätt och massor av 4-2 rätt och ger nog mer än många v64or ger per dag som man lägger 2-3000 kr på.
En gång i veckan kan man göra ett försök att sätta Top7 speciellt när det är rollerpott. Och speciellt när man hittar sin idé som inte är favorit och spikar denne.



Så jag håller inte med dig där men tack för svar.



Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat