Fredagsmys hos Sharps.se
Började titta på listorna tidigt i veckan då jag inte spelat nåt annat streckspel i veckan! Lite kolla nedkortade tankar följer här:
I avd 1 har vi ett kortlopp med voltstart! Dom låter uppåt på 2 Seven Seas och ändrar till halvstängt från öppet huvudlag vilket kan ge en extra kick!
Jag tycker inte man ska glömma bort den andra hästen på start heller, 1 Ginetta Scoop som vunnit från spets över kort tidigare med Mats Djuse den gången med! +! 4 Vavin Love är jackpotskrällen!
Avd 2 är en straffspark utan målvakt för Emilie Leo med Mellby Galanga, man vill ju helst fälla en sådan storfavorit men jag tror den bara vinner detta!
Avd 3 har vi en till riktigt smällkaramell i 1 Livi Opal H.M mötte en del starka 3-åringar förra året och får nu ett bra lopp på innerspåret troligen. Annars är det en starkt duo i 4 & 6.
Avd 4 hittar jag min andra spik i kuskförstärkta 1 Trollkärs Alvin med Jormo i vagnen istället för tränarkörd av Fredrik Palm. Hästen har visat sig kunna vara snabb ut i volten tidigare och min förhoppningar är att Jorma hittar till spets och leder runt om i detta 1640m lopp! 2 och 6 är värsta emot vad gäller att hitta till spets. Favorit är Järvsömalla som näst senast kom en längd förra mitt spikbud i mål men då startade de på samma volt nu har Trollkärs Alvin 20 m tillgodo!
Avd 5 är 6 HubbagoAlone en motiverad favorit men tjänat snabb pengar och är orutinerad så jag väljer att gardera här! 9 Mio Flash gillar jag!
Avd 6 är Red Alert W.F favorit och vann senast efter en kanonspurt! Jag gillar dock 7 Justwalkonby ifrån formstallet Elfving! Young Da Vici från bakspår är en rejäl häst också!