Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-03, 23:02   #7
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Till omgången 1 mars är det premiär för digitala butiksandelar på atg.se till söndagsspelet Grand Slam 75.
Samtidigt öppnas möjligheten att spela endast för sju rätt, med 2,5 gånger utdelningen vid vinst.

Bra eller dåligt ?
Endast sju rätt är ju bra, men att alla dessa tillsammansbolag som ska sko sig ytterligare känns inte så kul.
Det är bra!

Om man ser till ATG:s historia så har söndagarna verkligen varit deras experimentverkstad. Att man nu testar lite skall man se som positivt, för vid bra utfall så kommer det att implementeras på fler spelformer.

Att man också får andelskrängarna till mötes och inkluderar GS75 där är ett försök att höja omsättningen. De är väldigt duktiga på att sälja andelar till människor som annars inte spelar på trav. En massa tipsters är också beroende av inkomster för att inte också behöva hålla på med liknande verksamhet på Svenska Spel som håller öppet alla dagar i veckan.

Att det är lite rörigt i spelformerna får man nog ta, för ATG behöver testa det här. Jag anar att man någonstans upptäckt att det är bättre att människor vinner lite lagomt med pengar än att några enstaka vinner mycket. Återinvesteringsgraden blir högre. Att sälja andelar har varit en sådan väg, men att man nu också provar ett annat upplägg för jackpot välkomnar jag. Med "endast alla rätt" brukar ändå potten för just alla rätt bli ganska hög. Drömmen om höga vinster lever kvar.

Det jag inte riktigt begriper är varför man sänker "ensamvinnaregarantin". Får man fart på spelet och ökar omsättningen blir det svårare att bli ensam, och skillnaden mellan ordinarie utdelning och garantin mindre.