Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Är det många som gör det alltså? Något du vet eller tror? Väldigt många 0%-are på GS75 tycker jag tyder på att inte så många går för bonusen. Största anledningen att inte gå för potten borde väl vara att fälten inte är tillräckligt svåra för att det ska bli bara en vinnare.
|
Nja. "Vet" vet man ju inte för hela spelarkollektivet.
Att det gäller för de flesta "storspelare" vars system jag sett. Det vet jag.
Och har sett ett bra gäng med "svåra rader" som fått fler vinnare än förväntat. Samtidigt har hyggligt lätta rader gett vettigt betalt. Med x2,5 för en del av raderna blir det hyggligt spelintressant. Men det är såklart fortfarande ett dyrt och svårt spel som jag nästan uteslutande vill spela tillsammans med andra för att få ner radpriset.
Nja. Håller inte med om att det är den största anledningen att inte gå för hela potten. Om det är extra många 0%are behövs det ju bara att det går relativt lite utanför "normala ramarna" för att det ska bli väldigt få vinnare. Tvärtom så ska det till väldigt svåra utfall för att det ska bli 0-1-2 rader med alla rätt om loppen är extra jämnspelade.
Mitt problem med att gå för hela potten är jag i det svårighetsintervallet tävlar mot de skickligaste spelarna....och därigenom riskerar skräckscenariot att få dela när jag "borde" blivit ensam.