Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-09, 12:05   #3
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Kul omgång även om det är klasslöst i några lopp och ngn storfavorit som blir svår att välta, men vi gör ett försök!

Korta tankar om loppen :

1: Här har såklart nr 8 Importedfrmdetroit en superchans, men den är trots allt lite upp och ner i prestationerna, galloperade direkt senaste starten på Bergsåker och ej som bäst senast heller... tillöver 70% så blir det bara utgångshäst för mig..
Bakom tar jag de 3 som kan vinna, 1 4 och 7. Speciellt 4an är tidig, spurtar i stort sett alltid bra till slut och då det är tveksamhet på distans på 1an och formen ett ? på 7an så blir iaf nr 4 min andrarankade i loppet.

2: Väldigt ojämnt lopp! Ser 5 st som kan vinna, jag tar alla dem 5 och går vidare: 5 2 4, 11,10 blir min ranking här.

3: Här kommer nästa utgångshäst, nr 8 igen Ellis Pride. Ska ju bara vinna ett sånt här lopp egentligen, men dåligt spår och lärlingar som kör.. kan bli lite konstigheter i loppen. Förvisso sitter bästa lärlingen upp bakom favoriten, men dem andra kan ju strula till det tänker jag... bakom ser jag 6 och 7 som kan vinna då 2an verkar formlös så den tas inte med.

4: Dagens säkraste spik i nr 4. Riktigt skitlopp som inte borde vara med på ett stort streckspel helt ärligt. Vinner inte 4an kan man blunda och kasta pil som goop brukar säga i björnkollen. Spik lr alla.

5: Kul kallblodslopp och rätt svårt! 3an förstahäst då den står bra till i loppet och kanske kan komma till spets med, svårslagen isf!
Har 2 bra skrällar här till lgå procent, nr 6 Odexa som vann lätt näst senast på bra tid och blev generad till galopp sist, se upp här!
Nr 11 kan mycket men strular ofta till det för sig. Går den felritt kan den absolut sitta, under 2% !
Gardera på här! Min rank blir 3 6 11 8 15 10 9 1

6: Intressant lopp speciellt då favoriten ströks. 6 och 10 har visa fin form och kapacitet, men ingen av dem har startat på lång distans, sånt är alltid farligt och ska tas i beaktning!
Startat på långt har endast 3 hästar i fältet gjort, nr 7 8 11. Då 11 är helt formlös så tar jag även med 7 och 8 som skrälldrag i loppet, hoppas på bra tempo då kan dem mycket väl sitta där!

7: Dagens bästa lås kommer här!
Nr 1 från Elvings formstall, vinner om spets och full form, helt klart bästa hästen och har gått bäst tider. Strular den till det igen eller de blir långdragen körning mot startsnabbe nr 2 så vinner 5an med Djuse.
Alltså lås 1-5.

Det var mina funderingar så länge om omgången, ngn som sitter på lite extra bra Bergsåkersinfo på de lite mer okända hästarna här (har ingen koll alls vem som har Bergsåker som hemmabana här på forumet?)

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-02-09 klockan 12:08.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat