Ämne: V6 Halmstad
Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-10, 21:21   #68
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18422
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har kollat om det många gånger nu och för mig finns inget tvivel om att han vunnit även om han väntat på den "lagliga" luckan. De ska hällre fria än fälla och det ska vara utom allt rimligt tvivel att han inte vinner om han väntar på luckan. Men de går emot alla bedömningsprinciper de har och diskar ändå. Domarna får oförtjänt mycket skit ofta kan jag tycka, och de tar ofta för snabba beslut det är en del av det. Men när de tar tiden på sig som de gjorde då får man ju tro att de tar rätt beslut också. Nej jag fattar det inte, ska bli intressant att höra vad de säger när de får intervjun med dem...
Den "lagliga" luckan kanske dock inte hade kommit på bra länge, när Lill Unter galopperar så blir ju de invändigt som sitter bakom Boel intresserade av att gå ut i andra spår i rygg på Niklasson. 2:an och 11:an var inte sena på att gå ut i andra spår och sen hade Boel fått en trött framför sig och blivit dragen bakåt då hade det blivit svårt att vinna...

Men det går ju bara att spekulera i möjligt han hade haft luckan direkt bakom Niklasson och då hade nog vinsten varit klar. Dock ingen tvekan om trängning han trycker ju ut Niklasson i tredjespår men kanske hade räckt med böter....
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat