Lite ont om tid denna helgen då det är stundade flytt fr mig,men lite korta tankar och idéer kan jag ju alltid dela med mig av!
Jag tycker de inledande 3 loppen är otroligt jämna och svårlösta, hade gärna helat alla 3, men blir lite för dyrt så man får försöka plocka bort några man tror mindre på

Resterande 4 lopp ska absolut gå att sätta.
Avd 1: Omgången svåraste enligt mig, alla utom nr 8 kan vinna känns det som!
Då många ska köra om spets så blir det härligt tempo första 500 och bakspåren med bra form kommer alla in i matchen! Varnar speciellt för nr 10 här som har riktigt fin form och an gå väldigt fort 300 m om den får sitt lopp. Rygg på spurtstarke nr 3 här lr startsnabbe nr 4 borgar för bra resa oavsett. Under 1% just nu är löjligt rent ut sagt, man tackar!
Chansspik på mi mindre lapp, på den stora tar jag:
2 bra läge äntligen fin form kan ta spets
3 Bra läge, spurtstark
5 bra form bästa spåret
samt alla bakspårshästarna. Speciellt nämnde 10 och nr 12 är helt bortglömda!
10-12 tvilling här lägger jag en fin slant på!
2: Jämnt så det förslår här med, jag tror alla utom 1-3 kan vinna, de där bak är ikapp direkt och 1-2 ska dessutom duellera om spets som det verkar så dem 3 är rökta för mig.
Varnar för 6 som trivs på Mantorp, 13 som är bästa hästen i fältet och framförallt ostreckade 4 som har fin form och perfekt smygläge som den behöver ha här, kan mycket väl sitta! 1 % är mumma!
Tänk om det inleds med 10-4 då ska iaf jag korka upp en kall sommersby...
3: Återigen totalt bortglömd häst i nr9 som har superform och imponerade sist! Obegripligt lite streckad här, trodde på iaf 7-8% på denna. Klar förstahäst för mig.
Resten jag streckar är :
1: Måste hitta ut men superform!
3: Gillar långt och alldeles för låg procent.
4: Tränaren uppåt, kan vinna om spets!
6: Osäkert hur bra denna är men Tränaren har ju superstallform och kan sitta i spets, då ska den givetvis räknas.
8: Superform, vinner troligen här om felfri, kan Kim ta sig ut denna gången och få spurta i tid?
Hade gärna velat ha med 5och 7 med, men får nog inte råd till det. Bakspåren 0-12 tror jag mindre på här.
4: Given utgång på nr 6 som vinner om felfri, bästa hästen och stallform/kuskform grym.. Men tyvärr är det styggelsen voltstart som kan ställa till det, 2-3 omstarter så hoppar den säkert.. (och det vet nog konkurenterna med)......
Bakom är det jämnt! 14 kan komma bra på det och toppform! 15 har andra nämnt, ska med, även 7 såklart som har superform.. 9an kan spurta och får norskt på sig idag, passas! Och 12 Opalis är riktigt bra!
5: Omgångens överlägset bästa spik är nr 11, vilket intryck 2 senaste starterna, helt galet! Jag trodde den skulle bli kanske 30% iaf, var 11 igårnatt , nu 15% så många verkar kliva på tåget. Jag spikar rakt av iaf, går kusken i tid vinner den.
(Skulle spela den på bet365 igår, men tyvärr stod den i 2,9 vinnarodds som 11%.. Samma odds som nr 4 till 60%... där var dem med på noterna tyvärr!)
6: Här kan 4 hästar vinna, 3,6,7,8. Tar Allihopa och hopass på 6 lr 8...
7: 2an klar förstahäst, bakom är endast 7 och 12 Aktuella tror jag. utgång och 3 hästar på andra lappen. Att Ante Lisell skulle styra in 4an finns inte för mig och nr 3 tror jag absolut noll på.
Enkelraden jag gärna drar in :
10
4
9
6
11
6
2
Lycka till alla