Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-17, 02:00   #6
KalleKlut

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 19972
Standard

Rolig omgång (som alltid)
Nu ska vi bara pussla ihop det..

Avd 1. Känns som ett sparlopp med tanke på lottade spår. 1 Rocky T, 2 Hobby D och 7 Burning M tror jag räcker och blir över. Ska man nämna någon utanför boxen så är det väl 8 Nero M på spåret och 10 Show T som är ständigt underskattad. Imponerande av Barbro C att kunna prestera som ekipage mot övriga elitkuskar. Dock bör det bli plats som bäst..

Avd 2. En eller väldigt många i detta fjunislopp med spårtrappa. Jag tvekar inte utan går istället rakt av på 7 Carlos Ken trots galoppen senast. 10,11,13,14,15 värst emot!?

Avd 3. 5 Leonas Sami kan bli min chansspik i omgången. Tidig ledning och det betyder mycket i långa lopp. Får Kim bestämma tempot så är jag inte så säker på att Anders E kan plocka de metrar som krävs.

Avd 4. Det luktar skräll lång väg tycker jag. Här kommer jag att ta så många streck som möjligt. Hoppar i första hand över dom med bakspår på första volt. Stormvarnar för 15 Micro Vick som bör bli framdragen ganska fint mot överkomligt motstånd. Varning för 7 Afrodite M på främre volten som har fin form och står bra inne.

Avd 5. Blev inte direkt imponerad av 2 Cayucos och Jan Henriksson senast. Men läge nu? 2, 4 Vitro D och 5 Brandy F tar jag i första hand.

Avd 6. 5,3,2,6 får bli utgångsraden. 2 Väbo till spets, släpper till den som är snabbast av 5 Dalahästen och 6 Stepping S. Inte säker på att Skoglund tar sig förbi OTP sida vid sida. Velvet G har utvecklats fint och lurar där bakom i andra/tredje ytter medans Väbo inväntar lucka.

Avd 7. Garantispets på 2 Kung E med Emilia Leo. Lär dock bli manglad av 7 Grainfield A som gör sitt 15e lopp sen November!! Den här gången med en körglad Mika Fors bakom tömmarna. 9 Pastor P blir farlig från rygg ledaren om inte Kung E kastar in handduken för tidigt. Annars känns det upplagt för 10 Martin D B den här gången. Adielsson kan lägga sig lugn i 4e ytter och sen vrida på med 400 kvar. Rankar 10,9,7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat