Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-10, 15:54   #284
FoxMulder

FoxMulders avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 4233
Standard

Ja, man hade ju hoppats att få slippa skriva i den här tråden, men antar att det till slut bara inte går. Speciellt inte efter detta;

Hade spelat (i en fyrling) att Ungern, Holland, Slovenien och Spanien alla skulle leda i halvtid. Gick in med en hundring på oddset 3,39.

Ungern 4-0 HT
Holland 1-0 HT
Slovenien 2-0 HT

De tre första matcherna sitter utan några som helst problem, och till slut är det bara Spanien-matchen som är kvar, som startar senare på kvällen (22.00). Det är ett Spanien som precis har vunnit VM som tar sig an ett Litauen som man bara ska köra över.

Ett offensivt Spanien malar på direkt och det är spel mot ett mål från första början. Och det känns verkligen som att spelet ska gå in efter den offensiv som Spanien visar upp, efter att man tittat på matchen de första 10 minuterna. Men när klockan tickar vidare och Spanien missat massor med chanser (bl.a. nickar Pique i stolpen) så börjar man bli lite nojig. Det är fortfarande spel mot ett mål, men passningar och skott blir slarvigare och alltmer nonchalant. Ändå tänker jag att det trots allt är Spanien, som preics vunnit ett VM som spelar och när klockan når 44-45 min har man fortfarande inte gett upp hoppet.

Men vad fan händer i slutminuterna av första halvlek då? Trodde först att han satt den i målet men blivit avvinkad för offside (vilket hade varit acceptabelt), men det visade sig inte vara så...

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=sbT-GNcXrFQ[/ame]

D.Villa kan härmed dra åt helvete för sin jävla miss och jag hoppas verkligen att hans karriär förstörs efter detta (ska sägas att jag inte haft något speciellt emot killen, men efter detta är han nu officiellt hatobjekt #1).

Och gissa vad som händer direkt när andra halvlek startar? Jo, Spanien gör mål...
FoxMulder är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat