Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-10, 17:33   #63
mazzy

mazzys avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 924

mazzys hockeyspel 13/14
Stats: 58 - 125 - 0
ROI: 96.49%
Vinstprocent: 31.69%

Standard

Jag har upptäckt att vi har en regel som innebär att GAA och SV% inte räknas förrän målvakten man spelar med i matchupen har spelat tre matcher. Normalt sett har spelarna två, tre eller fyra matcher i en matchup. Därför kan det uppstå ett scenario där man inte har en chans att vinna kategorierna GAA och SV% ifall den målvakt eller de målvakter man har bara kommer spela två matcher i matchupen.

Jag tror att de har lagt till den här regeln för att förhindra fegspel i ligor med daily changes (vi spelar med weekly changes). Om man i en liga med daily changes har en målvakt som håller nollan i sin första match kan man då helt enkelt fega genom att inte spela med någon målvakt de resterande dagarna av matchupen. Men i och med att vi spelar med weekly changes kan vi ju såklart inte byta målvakt eller flytta målvakten till bänken.

Mitt förslag är att vi tar bort den här regeln helt inför nästa matchup. Har lagt upp en poll som ni kan hitta på högersidan under "League". Alternativet som får flest röster vinner.
mazzy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat