Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-20, 08:26   #3
Sputnik2012
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är inte kriminell, men kan i nuläget inte hitta eller se andra alternativ.

1) Kan man flytta till annat land som inte kräver skatt på spel-innehav.
Typ närområden som Svensktalande Stad i Finland eller Köpenhamn eller Spanien/Grekland.

2) Struntar i att betala skatt och spela via Asien konton, dom har väl ingen inlämningsplikt till svenska staten och åker man fast eller blir upptäckt, så talar vi inte fängelse utan skatteskuld till Staten med straffavgift, känns inte tryggt, men varför gör inte kriminella på det sättet?

3) Problemet med detta är ju att du antyder att Scalping sker utanför EU på olika sätt genom att slippa betala skatt om jag förstår dig rätt, kan du skicka privat meddelande eller öppet nämna mer i detalj om hur man går tillväga.

EDIT

Här hitta jag en artikel om proffs om lägger spel i Asien - Betting-Stugan
https://bettingstugan.se/guide/spelb...ncerad-bettare

Ett exempel på problematiken.
Sportmarket går ju använda med anpassade trading metoder, som man kan läsa av marknaden med odds och pris rörelser och lägga spel med högsta möjliga och skulle man vilja ha någon slag in-play observation och in-play stats - så kan man ju följa första halvlek via Bet365 eller annan portal beroende på sport och marknad, för att avgöra om man ska lägga till marknadens över-reaktioner. Problemet är att det blir lagt spel ligger och du kan inte köra en Cash Out.

Medans Asien erbjuder konton hos spelbörser via deras nätverk och du har alla funktioner och förutsättningar att köra samtliga trading metoder.
Har en ny bankrulle i Mars och ska lägga en fullskalig rulle hos Betfair och en test variant i på Asien konto och utvärdera flera månaders spel till nästa års deklaration och kolla summeringen, om ingen kan specificera hur man undgår skatt och samtidigt har tillgång till Betdaq, Matchbook bland andra ...

En sista notering och detalj ...

Proffs använder Sportmarket där lagt spel ligger som är svårare än in-play trading och scalping trots delay som kan reduceras med andra tillvägagångssätt.
Min åsikt, det är inte svårt att bli vinnande som trader och du kan lägga trades med överodds baserat på marknadens överreaktioner vid vissa situationer eller använda en annan approach och fortfarande bli vinnande.

Avdramatiserar igen, du behöver ingen kristallkula för att hitta fler vinnande spel än förlorande och plussa över tid.
Det är nonsens, det finns många alternativ som du kan köpa för pengar som visar hur och vad du ska göra, men sådana metoder resulterar inte i en ny Ferrari utan du kanske kommer göra 2 till 4% beroende på vilken tid du har att avvara, min åsikt.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-02-20 klockan 14:55. Anledning: En sista notering och tillägg ...
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat