2020-02-21, 11:00
|
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
|
Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez
Dags för Isbana igen och man börjar ju känna igen hästarna rätt väl, Toutre, Magic Allibys, cashém m fl...
Korta tankar om omgången :
1: Helt fel favorit i detta loppet, ska bara fällas. Toutre älskar lång distans, har aldrig vunnit på kort, är inte snabb nog att vinna ett sånt här lopp, dessutom innerspår blir en fälla.. nej schas! 2 och 9 hart båda toppform, blir mina utgångshästar, men ser ingen chanslös här så jag tar alla bakom!
2: Här tycker jag 3 och 10 är givna utgångshästar, frågan är om 10an kan ta in 40 m på nr 3... jag är osäker. Bakom är det otroligt jämnt och som alltid tjatar jag om kallblod, låg klass att man ska gardera då för allt kan hända.. så bakom ovan nämnda duo tar jag alla.
3: 8 bra utgångshäst, bara spåret emot lr galopp då... täcker upp bakom med 4,7,10 som är de som ska göra upp enligt mig om 8an sviker.
4: Tycker nr 1 är för stor favorit här, det spåret vinner sällan spårtrappor och det är flera andra som kan vinna. Jag streckar 1,5,8,9,12 (vilket trist nog var de 5 mest streckade såg jag nu... men men)
5: Spik nr 2. Som den var näst senast på isbana så vinner den detta enkelt. Spets och slut. Stor favorit men orkar inte gå emot denna. Stryks den så har 1 bra chans men då "alla" får in den som reserv så tar jag hellre nr 6 som då får bästa spåret 5 och har fin form och tål att gå i spåren sista 800.
6: Utgång på nr 1, bör ha finfin chans om den inte blir fast! Bakom tycker jag 4 (suprform länge men sämre sist), 11 och 12 (gillar isbana båda 2, spurtstarka).
Tycker man ska kunna sätta denna!
Era tankar?
|
Järvsö Bukefalos står det ett v på, men det var ingen vanlig isad vinterbana, utan en frusen "sommarbana", lite konstigt att dom plitade ner ett v där...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: mr_stylez (+10)
|
|
|