Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-21, 15:31   #6
Sonny
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg

En vanlig och daglig aktivitet är ju Scalping.
Finns och går även att använda med fotboll och tennis med olika tekniker.
Om man även har den uppsättningen av metoder i sin portfölj och får tillgång till Betdaq bland andra spelbörser via asien, så får man ju betala 30% skatt på vinsten och avgift per vinnande trade.
Jag har inte riktigt förstått vad du ska med Betdaq till. Scalping bygger nästan alltid på volym och volymen har Betfair. Dessutom har Betfair den bästa mjukvaran och ingen skatt.

Jag har hållit på med både börsen och Betfair, men framförallt med Betfair och din jämförelse stämmer till viss del. Om jag ska sammanfatta det kort, är den stora fördelen med Betfair och spelmarknaden att du kan ha en betydligt högre årlig procentuell avkastning på ditt investerade kapital. Detta förutsatt att du är duktig och att din kassa inte är för stor för då börjar du få problem med likviditeten. Har du t.ex. 50 000-100 000 kr är Betfair överlägset jämfört med aktiemarknaden. Har du däremot 1 miljon eller mer bör man flytta över sitt fokus allt mer till aktiemarknaden samtidigt som man fortsätter att göra de allra mest lönsamma grejerna på spelbörsen och bettingmarknaden.

Vill bara lite kort också kommentera Nicksons inlägg som jag i huvudsak tycker är bra, men kanske lite väl negativt. Hur det är med tennisen som Nickson håller på med vet jag inte riktigt då jag inte trejdar den marknaden speciellt ofta, men stora fotbollsmatcher, cricket och hästkapplöpning omsätter fortfarande riktigt bra med pengar och erbjuder en god potentiell möjlighet till att tjäna pengar. Jag säger inte att det är lätt att tjäna pengar på dessa marknader, men det är fullt möjligt om man har tiden, kunskapen, psyket och engagemanget. Dessutom öppnas bettingmarknaden i USA upp allt mer, vilket är väldigt positivt. Frågan är hur mycket detta kan gynna Betfair och andra spelbörser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sputnik2012 (+10)
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat