Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-22, 16:05   #13
Sonny
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pepsimax Visa inlägg
Varför inte bara köra över softbooksen istället? Att slå börsen om man inte är extremt insatt är rätt svårt på ren trading. Att tjäna pengar på spel är heller inga problem överhuvudtaget och att tjäna 10-20k i månaden på det är rena barnleken, OM man istället fokuserar på rätt saker, nämligen böcker som inte är särskilt vassa. Håller med om att det finns lite väl mycket negativa uttalande hur svårt det skulle vara att livnära sig på spel. Det är rätt jävla enkelt och handlar egentligen mer om att ta hand om sina accounts än något annat. Att börja och tro att man ska trada sig till en förmögenhet mot hajjar på börsen är däremot rätt naivt. Börja med arbing, livebet valuebets osv osv så kommer även tradingkunskapen automatiskt då man får en lättare förståelse för hur d fungerar. Dessutom betydligt enklare pengar.
Böcker som inte är speciellt vassa är ju också de böcker som oftast limiterar snabbast och hårdast. Därför har jag aldrig sett någon större intäktspotential med detta på längre sikt. Själv har jag heller aldrig varit speciellt sugen på att försöka skaffa en massa extra konton via vänner, familj osv. Jag har därför heller aldrig bonushorat i någon större utsträckning. Men du menar alltså att softbooks fungerar på längre sikt? Jag kan hålla med dig om att softbooks och bonushoreri kan vara bra att börja med, men själv har jag som sagt aldrig sett det riktigt som en långsiktig lösning.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat