Ämne: Gs75 Solvalla
Visa ett inlägg
Gammal 2020-02-23, 00:15   #1
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Gs75 Solvalla

Nya tag, GS75 från huvudstadsbanan imorgon, skoj!

Korta kommentarer om loppen efter att ha kikat lite på dem såhär sent på lördagkvällen:

1: Bara 7 hästar känner sig manade till avd 1, lite synd, ogillar då loppen inte blir fulla.
jag ser tre hästar som kan vinna, 2,3,4, så dem tar jag som lås här.
2an bra chans, men tror 4 sitter i spets, och 3an är underskattad, vann lätt i årsdebuten, gallopp sen och sist bra 3a efter lite störning på vägen.. kan mycket väl spurta hem detta!

2: Ser fem hästar som kan vinna: 3,4,5,11,12. Klart nr 4 Body Contact har riktigt bra chans om han är på topp, men det är svårt att veta efter senaste loppet.. blir utgångshäst för mig iaf, rekord på distansen som är 1,7 sek bättre än näst bästa i loppet säger en del.. 3,5 kan vinna frå bra spår om 4 sviker och 11,12 är lågt streckade från bakspår men rätt bra hästar som kan sitta där med tempo på loppet.

3:Montélopp, det enda jag ogillar mer än omstartslopp, förlåt voltstartslopp menar jag...

4an har imponerat men inga supertider direkt.. 9an bra häst och Sofia A är överlägsen sina motståndare , kan vinna trots årsdebut ska bli intressant o höra inervjun med tränaren här, är den bra förberedd spikar jag nog den till under 10%.
Bakom är 12an i fin form, och 11an varnar många för, Elving har fin stallform och denna kan sitta i montédebuten!

4:Här har 13 imponerat på mig, men bakspår och bara 4 år mot många äldre.. nja.. ingen given spik. 4an med Erik rankar jag tvåa, nr 8 som är favorit rankar jag ner, får visa lite mer först men kommer väl med på mina 7 streck i loppet.
2 superskrällar här är 3 och 6 som båda kan sitta med rätt lopp till löjligt låg procent! Det är här man vill ha in skrällen och sålla bland kupongerna!

5: Konstig favorit om än knapp ådan i nr 6. Får svårt o komma till speta med flera startsnabba innanför, och vek sista biten, gav sig enkelt senast efter att ha fått dämpa, nej denna ryker direkt.
Jag tar 2 3 5 9 10, jämnt mellan dessa och jag vågar inte försöka ranka dem inbördes ens. Är nöjd bara en av dem vinner =)

6: Nr 1 superfavorit, förståligt efter senast men 80%!!! Njaaa.. utgångshäst såklart, och till 60-65% hade jag spikat på allt men nu får man försöka fälla, många bra kortdistansare lurar bakom till finfinprocent!
2,4,6,8,12 är alla mycket väl kapabla att vinna loppet om 1an sviker det minsta.... så dem tar jag och hoppas på favoritfall, kanske dumt men man vill ju åt storkovan...

7:Omgångens bästa spik i nr 9 Payet D.E. Här kommer 1an bli uppsnackad och visst är det en fin häst, men bara ett lopp i kroppen och sämre spår än favoriten som har galen form och lär köras offensit här för att inte bjuda 11an ryggresa på slutvarvet. Tror 9an parkerar i dödens efter 600 m och reglerar allt därifrån.
Bakom nämner jag 3 och 4 som tänkbaka skrällar som gillar distan o har fin form. 1 är för trög ut, kommer i maskin och måste gå runt fältet för att vinna, tror jag inte den klarar till aldeles för hög procent.. Hade den haft spår 2 så... men inte nu.

Sammanfattning :
Bästa spik nr 9 Payet D.E avd 7
Chanspik Nr 9 Upside Down Cake avd 3
Utgångar Nr 4 Body Contact avd 2 och nr 1 Arnie Express avd 6
Bästa skrällar Nr 3 Lullaby SIR avd 1, 3 Stepping Forever och 6 Nesta Bob avd 4, Opalis avd 6 nr 4.

Får se om det blir några strykningar lr tränarinfo imorn som ändrar om annars ser det rätt bra ut tycker iaf jag såhär på förhand (Vilket jag iofs alltid tycker)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat