Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-11, 14:05   #8
1nce
 
1nces avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 535
Sharp$: 1877


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

6u på Martin Kampmann 3.28@Expekt UFC 23e oktober.
Dansken Kampmann blir här underskattad av oddssättarna. Han har utvecklats en hel del bara det senaste året och är ganska komplett i sin arsenal med sin skarpa muay thai som främsta vapen. Motståndaren Jake Shields var champ i middleweight hos Strikeforce innan han signade med UFC och detta blir hans UFC-debut. Shields har brottningen och till viss del bjj'n som främsta styrkor men han är inte bra stående.

Så länge matchen hålls stående kommer Kampmann utan tvekan plocka isär Shields bit för bit. Trots att Shields har riktigt bra nedtagningar så tror jag inte att han tar ner Kampmann så enkelt, saken är den att Kampmann är väldigt lugn och metodisk i sin striking vilket skapar en säkerhetsmarginal mot nedtagningar, han har dessutom ett erkänt bra takedown defense. Visst kommer Shields förmodligen lyckas med nån nedtagning men Kampmann är grym på marken också och han brukar kunna komma upp på fötter igen. Shields en bra fighter men han är överskattad efter segern över Dan Henderson. Det blir förmodligen en lång match och jag kan se Kampmann vinna på domslut efter tre ronder.

Jag tror oddset kommer ligga runt 3.00 inför matchen men jag tycker det finns värde i allt över 2.80.

Senast redigerad av 1nce den 2010-10-11 klockan 14:20.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat