Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-02, 13:15   #12
Piraten

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Atlanta tävlar väl på lasix, och torde väl därmed inte vara aktuell.

I övrigt håller jag med om listan i stora drag, men det finns en del runner ups

Tae Kwon Deo, förra årets sprintermästare.
Pinto Bob, tvåa i sprintermästaren och vann Eskilstunas derbytest 13 dagar senare.
Perfect Spirit har fått en lång rekreation och jag vet att man hoppas lite på honom, men måste naturligtvis fungera.
Thrust Control är en häst med stor potential hos Tarzan som skulle kunna blomma ut i år ordentligt som femåring.
Jerry Riordan har två italienska femåringar som kanske kan duga, Zarenne Fas och Zabul Fi.
Makethemark, Milligans School, Handsome Brad...

Nog får man ihop ett bra fält i år också om allt går vägen, men visst vill man se Cleangame i Sverige.
Ja, att hon tävlar på Lasix i staterna kan göra det problematiskt.

Av övriga du nämnde tänkte jag på både Tae Kwon Deo och Perfect Spirit när jag skrev ihop listan, men de hamnade precis utanför. Redén har ju en armada av aktuella hästar bakom.

Av Riordans duo gillar jag Zarenne Fas och där finns det potential. Zabul Fi är dock knappast en häst för elitloppet.

Makethemark är aktuell om han hittar tillbaka till formen under samma tidpunkt ifjol. Milligan var med ifjol, men han känns väl inte riktigt som en häst för 1600 och Handsome Brad kan bli aktuell i brist på annat. Då håller jag nog Racing Mange högre.

Det är svårt att säga hur mycket Pinto Bob och Thrust Control har utvecklats till i år, men det känns rent spontant inte som några elitloppshästar. Men de kanske motbevisar mig.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat