Ämne: Halmstad V64
Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-03, 10:53   #67
Bluesmith66

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Det blev en rejäl åderlåtning av DD-oddsen på mina komber från det att jag lämnade in spelet vid 17-tiden och fram till spelstopp !

Hade annat för mig under kvällen och vevade igång ATG-live lagom till start av DD-2 och såg att 6:an vunnit första DD-avdelningen då de precis visade ev odds på DD.

Hade spikat Floalts Cesna i DD-2 och mina komber mot den(2,6,12) stod i 88, 83 resp 104 ggr degen när jag lämnade in mitt spel.
De hade sjunkit till 16, 45 resp 71 ggr under kvällen och den vinnande komben 6-2 hade alltså minskat med 4/5 från kl 17:07 när jag lämnade in mitt spel och fram till spelstopp strax före kl 21.
Jävligt surt !!
Inte första gången det händer när jag lämnat in "tidigt", antagligen inte sista heller, men riktigt surt när man tycker sig ha en bra idé i något av loppen men inte kan följa oddsutvecklingen mm fram till spelstopp.

De tidiga DD-oddsen är ofta värdelösa och opålitliga som riktlinje för insatsen om man t.ex kör med olika insats på olika komber/odds för att få ungefär samma belopp som vinst ifall man sätter Dubbeln.
ALLTID bättre att lämna in så nära spelstopp som möjligt, om man har möjlighet till det !!

De flesta Sharpsare är självklart medvetna om denna fundamentala grundregel, men värt att nämna/påminna om i alla fall, tycker jag.

Nu körde jag med 50 kr rakt över då jag tyckte att drygt 80 ggr degen var mer än okej för det lägsta oddset när jag la mitt spel, men hade jag lämnat in senare hade jag antagligen justerat upp insatsen på det lägsta oddset för att få lite bättre "balans" vid eventuell vinst.
Men men...ingen mening med att gråta över spilld mjölk...bara på´t igen med nya friska insatser !

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-03-02, 17:07
Halmstad
Måndag 2020-03-02
Start: 20:56
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 12
2: 2 Floalts Cesna

3 x 50,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.