1) 4 Super Photo Cosmos 4% är en ganska rejäl märr. Vinner inte så ofta men har haft sura lägen på slutet. Kanske kan överraska från bra läge i öppet lopp.
9 Gun Palema 6% var lite blek senast men intressant med kuskbyte. Har styrkan som vapen och det borde passa bra på Axevalla banan.
2) 2 Epsom är lite märkligt favorit. Ok bra senast men spår 2 i volt och har väl inte övertygat tidigare. Njaa favorit i fara tror jag.
7 Smekeruds Bazinga brukar jag bevaka och lite extra idag med Jepson i vagnen. Duger gott i klassen.
11 Fredric Palema är väl ingen sprinter men står bra inne och med lite fart på loppet är det en tuffing sista 500. Stark och rejäl och är ofta med i striden.
3) 2 Bazinga Cheri 2% får bli mitt chansdrag i öppet lopp. Ok spåret är lite vanskligt men en rolig stänkare. Loppet känns verkligen vidöppet.
4) 7 No Limit La Ma vinner felfri men galopprisken är väl minst 50%.
5) 2 Vagabond Bi och 4 Uconn Grif känns som ett bra lås men så har vi ju lurige guldtanden med urstarke 11 Athos Race som kan profitera på långa upploppet.
6) 6 Tyson Dimanche känns som ett bra spikförslag trots årsdebut efter lång paus. Inget motstånd som avskräcker och Jepson vet hur man vinner lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: V75fahlle (+2)
Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-03-03 klockan 14:57.
|