Ämne: V64 Åby 5/3
Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-05, 10:39   #1
viking90

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

V64 Åby 5/3

Åby början av Mars, värt att notera då kan vara Veijo Heiskanen.
Veijos hästar brukat kunna få en "formtopp" nu när skorna får ryckas!

Avd 1
Storfavorit i Mellby Guard som vann ruskigt fint senast på V7 från spår 11 över sprinterdistans...Det låter svårt på vilken bana som helst nu lyckas han göra det på Mantorps korta upploppet! Inte beroende av spets men han är snabb ut dock finns det en en del utvändigt som kan starta snabbt med, 2-3-4-5...
Sitter Mellby Guard 3:e inner så måste man nog ha lite tur eller ev. samma superspurt denna gång när OS öppnar sig... 2 Vikens High Field var riktigt tråkig i senaste starten men gör nu sin andra start i Berghs regin dessutom rycker man skorna på denna Love You avkomma vilket brukat betyda uppryckning!

Avd 2 Max 85.000 inkörda.
Orutinerade hästar, kanske gömmer det sig någon oslipad diamant här?
G.R Winnie har gjort 4 starter hittills första gången blev det galopp, andra starten en övertygande seger uppföljt av en stabil andra plats....
Senast vann man och visade bra skalle då man gick sista varvet i dödens och kunde avgöra på linjen! (Även om "expertkommntatorn" var säker på en annan vinnare, titta gärna in reprisen...https://www.atg.se/video/archive/441...2020-01-22_7_2)

Avd 3, här startar V4.
Här har vi en norskfödd, dansktränad häst som ska springa i Sverige...Bara Bellman som saknas eller? Hästen har vunnit 6 av sina 12 starter vilket alltid är imponerande en gör nu första starten på Svensk mark, vann från dödens näst senast! Christoffer Eriksson har ytterliggare en lovad yngling till start ikväll, nr 10 To the Moon Face har inlett karriären fint!
6 Plan B med skoryckt nu känns intressant men Ville är ingen kusk jag vanligtvis spikar..men nu kanske chansen finns att ta sig till spets tidigt då är det verkligen hästen att slå. Se upp för 4 Donna de la Creme som kanske spetsar och släpper till just Plan B men kan säkert ställa frågan på OS in mot mål.

Avd 4
Laurenti var jag besviken på, lite förlåtande då den fick dödens men fick ge sig väl tidigt...Nu möter man nog lite enklare motstånd även om det finns några tuffa konkurrenter på första volten. Jag tror det står mellan de tre spelade där framme med skulle de tre rutinerade kuskarna ha svårt att bestämma vem som ska köra i spets kanske det blir stumma ben till slut där framme....6 Chili Jordan brukar jag ha ögonen öppna för, brukar alltid göra okej lopp men svårt att vinna. Veijos häst nu med Jepson är också intressant, har galopperat 4 av 7 starter med barfota runt om...Felfri har den varit 2:a två gånger...

Avd 5
Här är loppet som gör hela omgången lite mindre intressant spelmässigt för mig, och rent av göra att jag sitter utan kupong. 2640m vem skulle vilja svara spets när Bergh kommer fram med Whipped Eggs? Endast galopp och sjukdom emot trots att det är årsdebut.
Ska man leta motbud så var Cantona Mearas väldigt tapper i dödens senast mot Burning Man. Smoket Herman & Demolition Man F. är bra hästar men får mig är dessa mer sprinters/spets hästar jämfört med stayers...

Avd 6
Vi avslutar omgången men kanske dagens öppnaste lopp, ser så ut på strecken nu iaf. Allocco Jet måste väl få vinna snart? Kanske inte är en slump att den bara har en vinst hittills. 2-2-3-3-2 det är resultaten senaste fem... Andover Hudson siktar väl på spets men vart alldeles för hett därifån senast i lärlingsloppet iaf enligt kusken. Jernemyr däremot (tränare för hästen i dödens) skrek ut stallkörning. 7 Broad Vision vet hur det känns att vinna och gjorde senast första starten i ny regi och några månaders vila men gick ut och vann ganska enkelt från spets direkt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10), znipstern (+1)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat