otroligt kul och intressant omgång på Åby!
2 superfavoriter, räcker med att en av dem ryker så blir det fin utdelning... båda 2 ja då...
Gör ett större system där jag kör dem som utgångar och försöker välta en av dem och även ett mindre där jag tar bort båda då jag har fina idéer i övriga 4 lopp att gå på.
Kort om loppen:
1 jättefavorit, vinner troligen om bibehållen form men Bergh lär ladda med 2an och Unter viker sig oftast i spetsstrider särskilt på open stretch-åby.. räkna med 2an i spets. Gör bergh en fuling sen och släpper till sin egen nr 5 om den laddas fram för att ge Peter 3e inner? Hade inte förvånat mig alls.
Jag vill täcka in vinnaren om 1an förlorar här så jag streckar 1-5 samt spurtaren nr 9 som kan välja rygg på 1 och 2 från start.
2:Låg klass, många hästar utan form. GR Winnie ska vinna på det den visat på slutet. En eller alla känns det som.
3 Här bör 4an ta spets och släppa till 6an, kan vara bra lås. Täcker med Ulf O på nr 7 samt bakspåren 9 och 10 som har finfin form.
4: Dagens roliga lås!
Alla de 3 betrodde på första volten har tveksam form/kommer från tveksamma insatser. Dissas såklart!
Nr 6 Chili Jordan får går barfota igen till härligt låg procent och Veijos nr 10 Prima Italia får springspår, barfota och Carl Johan Jepsson i sulkyn, kör mot spets Calle!
5: Whipped Eggs superfavorit, klart den har bra chans, men: årsdebut, den hoppar ibland samt den föredrar nog nästan 3140 framför 2640..... utgång men ingen spik till den galna procenten!
Bakom tar jag 1,2,4,6,9 som är de som kan vinna om favoriten sviker. Särskilt 1 och 2 till tramsigt låg procent varnar jag för här.
6: Kul lopp där det som Efterhandarn nämner ovan vimlar av kul lågprocentare!
1 2 4 7 10 12 blir mina streck, tror inte alls på betrodde 5,6,8 här.
5an är för vek 6an ingen vinnarhäst och 8an för dåligt läge och årsdebut.. tar möjligen med 8an då Johan med 5an mycket väl kan susa till spet här och släppa till pappa Peter, med 8an.... men det är motvilligt =)