Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-07, 13:47   #137
tvablaa

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Först såg det ut som en enkel omgång men i vanlig ordning blir det svårare efter att ha läst på. Lite tankar:
1. Det är ju jättekonstigt att MaW fortsätter vara favorit när den nu dessutom startar från sämsta spåret. Men går väl samtidigt inte att lämna utanför. KoC borde ha god chans med dessa förutsättningar men känns väl mkt streckad. Highspirit från spets borde alltid streckas och Han Herred barfota känns som roligaste strecket. Sen vill jag ju inte ryka på Digger Lord även om den knappast vinner. Däremot tveksam till Southwind H som inte vill vinna och 11 där kusken knappast får till det så ofta att det motiverar streckprocenten.

2. Favoriten lär vinna om felfri. Typisk utgångshäst. Mkt hets på 12 bakom men Catwalk Ima borde nog vara andrahandare.

3. Tycker det känns som att förra insatsen värderas väl högt för favoriten. Mötte ju absolut ingenting och känns det inte som att de springer på ren eufori efter att ha vilat. Lutar åt att spik GB.

4. Kan omöjligen spika 1 med så många galopper. Noterar att det varnas för 5 lite hät och var.

5. Kan nog löna sig att gå utanför de två mest streckade. Begriper inte 1 % på Veams Benelli?

Svårt hitta spikar tycker jag men har lite känsla för Sos på Simb Triumph och Dalborg som jag tycker är underskattad.

Sen är det sista avdelningen där det är frågan om favoriten är bra nog att vinna direkt i ny klass. Frågan är om inte Untersteiners är bästa hästen?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat