Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-09, 00:51   #3
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Kul med tidigt inlägg,bra där Viking!

Mina tankar om loppen såhär tidigt innan man blir påverkad av diverse "experter" tidningar m.m....

1: Berghs häst på start chanslös på 3140 mot dessa.
4an blir otroligt svår att ta ner om den körs till spets tidigt, utgång för mig här, men den är lite ojämn så bakom blir det 9,6,10.
6an är ännu bättre på 2640, på 14 starter på 3140-3180 m har den raden 1-1-7, vilket gör den till en väldigt stark platskandidat härsamt finfin triohäst som ensam 3a =)

2: Intressanta årsdebuter för 2 och 5 här!
5an bäst på kort som Viking skriver, men bör väl ändå bli släppt till spets här av 4an om Erik Laddar? Kan mycket väl vinna för vem ska trycka upp tempot?
2an körs väl som alltid av Örjan med årsdebuterande fina hästar, alldeles för försiktigt och spurtar in 100 kvar som trea-fyra...
4an fast med sparat sist, med lucka nu (lr om den går i spets?) blir den giftig här!
1an borde vinna snart men kusken.. suck.. låt ngn få chansen som faktiskt försöker vinna med häststackarn kanske?
6anär en ickevinnare men måste ju sitta ngn gång! Med Goop upp nu synar dem lugn dödens på 4an/5an och plockar denna sista 50 meterna?

3: Spårtrappa, spåren 5-8 gynnade här och detta bör ju stå helt mellan 7an från Wäjerstens formstall och bästa hästen nr 8 i Dunders regi numera. Givet lås vad jag kan se,övriga göre sig inte besvär.
10 Klose är bra i grunden men kräver nog fler lopp, bedrövlig i årsdebuten tycker jag.

4: Här får man vara tacksam om 7 och 10 drar streck på sig (vilket de lär göra).
10an är ju verkligen ingenlångdistansare och går överlägset bäst i spets, 7ans kusk som sagt... samt att den inte vunnit på över 1 år, låt vara mot oftast tufft motstånd men ändå.
Detta vinner veckans bästa spik Conrads Willhelm fram o baklänges, susade till spets sist och höll enkelt undan för v86 bekantingen Payet ! Han gillar lång distans och har toppform, ok ny mindre bra kusk men han måste ju sett senaste loppet och få körorder att ra till ledningen från bra startspår? Sen stannar han där!
Brukar inte spika "sämre" kuskar om man får säga så, men undantag denna gången känns det som.

5: Jag dizzade Ängsborken totalt sist pga läget på v75.(skulle bli fast trodde jag, vilket den också blev, även om man satte hjärtat i halsgropen sista 50 meterna hehe).
Nu sitter han i perfekt andraspår, enda kusken behöver göra är att hålla det och inte bli ast då de andra går på... med Jimmy vet man aldrig men inte ens han kan väl köra så defensivt så han blir det tycker man? Självklar spik och landar denna på under 70% blir iaf jag tacksam.
Värst emot är Art Kjarvald från perfekt spår 5 men att han ska slå Ängsborken om den går i tid, nej det tror jag inte på.

6: Fint lopp med flera intressanta hästar! 2,3,4 alla bra djur, särskilt nr 2 är fin! Men 7an blir nog storfavorit här, vann enkelt sist med krafter kvar och med Erik A från springspår finns det inte att dem missar spets här. 2 och 4 gör årsdebut och jag tror inte kuskarna offrar hästarna i ngn hårdkörning mot 7an såhär tidigt påsäsongen direkt. Den lär få bestämma.
Värst emot tror jag helt klart nr 11 Rally hans är. Står bra inne i loppet på pengarna,barfota nu och har gått bäst tider, Örjan kan mycket väl ta en lugn dödens efter 6-700 m här på 7an och sen får vi se om han gör en typisk Kihlströmmare och plockar ner ledaren från dödens.
Inte troligt, men det kan hända då den hästen är mycket mer härdad!

7:Kul lopp! Ready Lane lär väl bli favorit från spår 2 men här inns utmanare! Djusebroder Mats med nr 5 Major Vici, 6 Ballotelli Crown som kördes bort å de grövsta senast av Jessica , mår illa då jag tänker på den mest passiva styrning jag sett detta året... Hoppas hon kör mer offensivt denna gången som näst senast tack!
7 Bowling Triple X gick bra sist iuft v75lopp, 10 Xantis Coctail är väldigt ojämn men då den är bra är den väldigt bra! Superskrällen är Lugnets Sardonyx som har gått bra länge (utom näst senast) och får den rygg på 10an då den går på i spåren så kan det smälla!

8: Intressanta årsdebutanter i 8 Ribaude, 2 Maximus MM och särskilt superfine nr 6 Vicotry Topline! Här kan det gå undan på kort distans!
Även ständige följetongenOne to Beat nr 9, som gör topplopp på topplopp menaldrig får vinna stackarn! Bra rygg nu, passas!
Även nr 11 blir farlig om tempo här! Mycket rolig avslutning på en väldigt trevlig v86a!
7-11 stabilt lås här! Hoppas 2-3-4 drar maximalt med streck på sig....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat