Ämne: V 75 Halmstad
Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-13, 11:52   #47
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Två stallkamrater emot som bägge är sämre och inte kommer att bråka, samt en felanmäld från sjunde som inte lär brännas av under dessa förutsättningar, det är motbuden...som sagt, sjukdom emot Disco och oddset lär nog hamna neråt 1,50 och det är väl inget fel i det oddset heller, vinner ju minst 3 av 4 sådana här lopp. - Det blev lite fel vid anmälan och han råkade komma med i guld istället för silver. Vi har ju planerat att eventuellt vara med i Sweden Cup med honom i år och ska han kunna vara med där så borde han klara att gå i det här sällskapet också. Hästen är i bra författning och håller fin form för dagen, och vi kör med samma balans och utrustning som på sistone. Spåret är dock på minussidan, säger Conrad Lugauer.
- Jag har haft honom och tränat i runt sju-åtta månder nu och jag är nöjd med hur hästen känns för dagen. Han var jättefin i kvalet och jag har efter det varit inne på Jägersro och kört ett 1.14-jobb, och även då var jag nöjd. Det är så klart en fin häst och jag tror på en bra insats direkt, men några av konkurrenterna här har ju sprungit 1.10-tider på sistone och är ju så klart bättre igång för dagen. Det blir skor runt om, vanlig vagn och öppet huvudlag, säger Thomas Uhrberg.
Den sistnämnda Giveitgasandgo skulle ju också kunna varit ett motbud, men näppeligen i denna start...
Nej det låter ju lite kallt på Giveitgas. Den är bra, och Uhrberg kör gärna tufft! Men kanske inte gärna med sina egna hästar, och speciellt nu när detta är den överlägset bästa hästen han har på sin lilla träningslista.

Lugauer är jag inte lika säker på, de där grabbarna är inga preparé-typer och har ett starkt stall fullt med stjärnor. Felanmäld eller inte, skickar Marc till spets är det långtifrån säkert att han skulle släppa välvilligt till favoriten. Vill de svara kan de nog det när de startar sida vid sida. Och det är några snabba invändigt, även om de vill ha ryggar så tar det ett tag att gasa och bromsa. Det kan bli en väldigt dryg väg till ledningen för Disco.

Tåls att tänkas på mer det här loppet, jag gör det inte enkelt för mig och spikar och bläddrar vidare iallafall. Kan bli spik ändå såklart men det är lätt (och kan vara farligt) att fuska med förarbetet i såna här lopp.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat