Ämne: V 75 Halmstad
Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-14, 09:52   #60
Legendaryloverk

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 743
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag tog mig en halvtimme nu att gå igenom Disco Volante. Då det är sprint imorrn valde jag att bara titta på 1640-loppen. Facit är alltså 24: 10-2-2. Och det är inga dussin-lopp heller, alla utom en seger är i lopp med 100 loppor eller mer i förstapris. Spolade igenom alla 1640-lopp han gjort och så här såg det ut:

Spets: 6/7. Enda torskloppet som tvåa i Lotterians final.

Dödens: 2/6.

Bakifrån gillar han inte riktigt att gå, och kladdig bana verkar inte heller vara något favoritunderlag. Men imorrn lär han ju slippa detta.

Lugauer sitter på lösningen av loppet. Från dödens är Disco lite sårbar. Från ledning totalt oslagbar. Viktigt att inte glömma bort att ta med i beräkningarna för stora favoriter är hur galoppbenägna och hur jämnt de presterar. Disco har faktiskt 7 galopper i protokollet. Men den statistiken kan vi stryka för han har hela 32 felfria starter inför det här loppet. Det kan nästan vara ett rekord för en travhäst tror jag! Med 31 pallplatser på 57 starter kan man inte beskylla honom för att vara ojämn heller direkt. Inte rekord, men bra nära så jämn en travhäst kan vara.

Som sagt, lite beror på hur Lugauer gör. Utöver den bör övriga inte vara intresserade av att svara favoriten, speciellt som 2 av dem är stallkamrater. Melander är inte känd för att köra stall "på riktigt" även om han ofta skulle kunna utnyttja detta. Det ska han ha heder för! Men det är också förståeligt nog sällan de tävlar mot varandra på riktigt blodigt allvar.

Sammantaget ser inte 60% (om det slutar någonstans där) ut att vara speciellt mycket för den här uppgiften som jag ser det.

Ledning - vinst
Fjärde ytter (bakspår) - vinst
Dödens - vinst
Fjärde ytter (bakspår) - trea (längden bakom)
Dödens - nolla
Tredje ytter - femma
Tredje inner - nolla (kladdig bana, Årjängs stora)
Dödens - femma (längden bakom)
Tredje inner - nolla (kladdig bana)
Ledning - tvåa (Lotterian final)
Ledning - vinst (Lotterian försök)
Ledning - vinst
Ledning - vinst
Ledning - vinst
Fjärde ytter - sjua (kladdig bana)
Femte utvändigt (bakspår) - femma
Ledning - vinst
Sjunde ytter (bakspår) - nolla
Dödens - fyra