Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-13, 01:33   #23
shoreline

shorelines avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

2010-10-13 Dinamo Riga - Atlant (KHL)

Datum: 2010-10-13
Tid: 18:30
Sport: Ishockey
Land: Ryssland
Liga: KHL
Match: Dinamo Riga - Atlant

Spel: Dinamo Riga 1
Insats: 300
Odds: 2.20
Bolag: Bet24

Motivering:
Jag kan inte förstå hur oddset sitter så högt på Dinamo Riga i den här matchen.
De flesta bolagen har kring 1.90-2.00 vilket är mer rimligt.
Kanske beror det på att Atlant kommer från en strafförlust mot Dinamo Minsk och en seger under ordinarie mot CSKA.
För det beror knappast på att laget varit bättre än förväntat de senaste matcherna.
Trots att det ramlat in 4p på de två matcherna så har Atlant knappast presterat mer än vad man förväntar sig av laget, och även om man kan se en liten effekt sen man kickade tränaren så är Atlant i mina ögon inget märkvärdigt lag.
Man har två bra målvakter och en riktigt bra anfallare i Sergej Mozyakin (5+9), men man har ett ganska ojämnt lag och inte speciellt många kedjor som levererar.

Dinamo Riga på hemmaplan är ingen enkel nöt direkt.
Man har kanske det bästa publiktrycket av alla lag i serien och man höjer sig oftast någon nivå när man spelar på hemmais.
Man är sju poäng (två matcher mer) före Atlant än så länge, men det avståndet bör växa desto längre säsongen lider.
Två raka hemmasegrar har det blivit mot Torpedo och Lokomotiv, i den första matchen ska man tacka målvakten Chris Holt (91.6% hittils) för segern.
Senast mot Lokomotiv så var Holt återigen ruskigt bra, men inte ensam orsak till att laget vann.
Men består till stor del av spelare från Lettlands landslag, men kryddas av bl.a Tomas Surovy (7+10) & Mark Hartigan (9+4)

Jag tror att ovanstående spelare, plus Ozolinsh och Nizivijs (bästa poängplockare hittils) fixar tre poäng åt Dinamo här.
Oddset är för högt för att inte spelas.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat